به گزارش ایرنا، علی نیازی روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این اجلاس با همکاری اتاق بازرگانی و کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران برگزار می شود افزود: براساس قانون بودجه سال 97، شهرداری تهران می‌تواند تا سقف 3 هزار میلیارد تومان در قالب طرح های از پیش تعیین شده مشارکت بخش خصوصی را جلب کند.
وی با بیان اینکه تاکنون 1800 میلیارد تومان در شهر تهران سرمایه گذاری شده خاطرنشان کرد: ارزش طرح‌هایی که در قالب این اجلاس معرفی می‌شوند بیش از 4 هزار میلیارد تومان است.
نیازی تصریح کرد: اگر بیش از 1200 میلیارد تومان منجر به سرمایه‌گذاری شود شهرداری تهران می‌تواند این موضوع را در قالب یک لایحه به شورای شهر تهران ارائه دهد.
به گفته وی تاکنون قراردادهایی در زمینه تولید برق از محل دفن زباله، پردازش نخاله های ساختمانی، جایگاه های سوخت کوچک مقیاس، احداث دو مجتمع فرهنگی و پروژه توسعه فاز دوم بیمارستان آتیه از جمله پروژه های سرمایه گذاری شده است.
رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی یادآور شد: در این اجلاس پروژه ها در 26 بخش از جمله حمل و نقل عمومی و پروژه های فرهنگی و عمومی ارائه می شوند.
وی افزود: برای مثال یکی از پروژه های حوزه حمل و نقل عمومی ورود خودرو های اشتراکی که آلودگی پایینی دارند و با نصب یک نرم افزار بر روی تلفن های همراه می توان از آنها استفاده کرد از جمله پروژه‌هایی است که در قالب این اجلاس ارائه خواهد شد.
نیازی با بیان اینکه در مترو بهره برداری یکی از خطوط جدید مترو پیشنهاد شده است خاطرنشان کرد: تاکید داریم یکی از خطوط مترو را به صورت الگو به بخش خصوصی واگذار کنیم.
به گفته وی در سال های گذشته مدل سرمایه‌گذاری در شهر تهران به صورت کارفرمایی بود در حالیکه رویکرد فعلی مدیریت شهری جذب مشارکت بخش خصوصی است.
رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران اظهار داشت: زمانی که بخش خصوصی وارد شود می تواند اقتصادی ترین روش را انتخاب کند و از منابع به صورت بهینه‌تر استفاده کند.
وی اضافه کرد: در یک سال اخیر مجموعه شورای شهر و شهرداری تهران تاکید زیادی به استفاده از مشارکت بخش خصوصی در اداره شهر داشته است.
نیازی خاطرنشان کرد: بیش از دو سوم بودجه سالانه شهرداری تهران را منابع نقد و کمتر از یک سوم آن را منابع غیر نقد تشکیل می‌دهد که تمامی منابع نقد صرف نگهداشت شهر شده و از منابع غیر نقد برای توسعه شهر استفاده می شود.
تهرام/9353 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.