به گزارش ایرنا آرش میلانی روز یک شنبه در نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران افرود: در زمینه تجهیز کتابخانه ها عقب افتادگی قابل توجهی داریم و این موضوع در کتابخانه های کوچکی که در سرای محلات هستند قابل مشاهده است.
وی اظهارداشت: به غیر از تامین کتب، باید کیفیت و محتوای کتاب ها را نیز مد نظر داشته باشیم و کتاب هایی با محتوایی مبتنی بر نیاز روز تامین کنیم.
میلانی افزود: در بودجه سال 97 برای تجهیز کتابخانه 14 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده بود که تاکنون تنها پنج درصد آن محقق شده و لذا با توجه به گرانی های اخیر به ویژه در زمینه کتاب، شهرداری تهران می بایست نسبت به تعهد خود در این زمینه توجه بیشتری داشته باشد.
میلانی با اشاره به بازدید از فرهنگسرای بهمن و کتابخانه آن اظهار داشت: این فرهنگسرا در محل کشتارگاه سابق ایجاد شد و تحت مدیریت یک نیروی خوشنام فرهنگی به کانونی برای برنامه های متنوع و حوزه های مختلف فرهنگی تبدیل شد اما با این وجود که سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران مجموعه های خود را گسترش داد و امروز این مجموعه ها به لحاظ بودجه نیازمند کمک شهرداری هست.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در بازدیدی که از این مجموعه داشتیم مشخص شد از تابستان امسال پست برقی که مربوط به فرهنگسرا بوده از کار افتاده و سیستم گرمایش و سرمایش قرائت خانه بلااستفاده شده است و رقمی بالغ بر 700 میلیون تومان نیاز دارد که خارج از توان فرهنسگرا و شهرداری منطقه 16 است.
رئیس کمیته محیط زیست شورا گفت: بر طبق بند 3 ماده 71 قانون شوراها ضمن رسیدگی به مشکلات کتابخانه ها باید تجهیز این اماکن نیز مدنظر قرار گیرد و از شهرداری می خواهم در این زمینه گزارشی از برنامه کاری به تفکیک سرای محلات و مجموعه های زیر نظر سازمان فرهنگی و هنری به شورا اریه دهند.

*پروژه های بالای 80 درصد در شهر تهران زودتر تکمیل شود

عضو هیات رئیسه شورای شهر بر ضرورت تکمیل پروژه های بالای 80 درصد در شهر تهران تأکید کرد.
زهرا نژادبهرام، روز یکشنبه در نود و پنجمین جلسه شورای شهر تهران افزود: پروژه های بالای 80 درصد باید در اولویت، باشند چرا که این پروژه ها بر زندگی و تعاملات شهروندان تاثیرگذار بوده و آنان را با مشکلات جدی مواجه کرده است.
وی گفت: از شهرداری برای رسیدگی به ترافیک تقاطع استادمعین، آزادی تشکر و بابت تکمیل پروژه های بالای 80 درصد که بر زندگی و تعاملات شهروندان تاثیرگذار است، تاکید میکنم.
نژاد بهرام از شهردار و همکارانشان برای فعالسازی پروژه های نیمه تمام نظیر پروژه صیاد شیرازی، کنارگذر امام علی و پروژه های دیگری نظیر آن تشکر کرد.
وی با اشاره به پروژه زیرگذر تقاطع استاد معین و آزادی اظهار داشت: این پروژه حدود سه سال فشار زیادی را به شهروندان وارد کرده و با آغاز عملیات بازگشایی متاسفانه مسیر ترافیکی شدیدی برای شهروندان ایجاد شده بود و پروژه سه سال متوقف بود که با همت شهردار منطقه و معاون عمرانی مورد رسیدگی قرارگرفت.
وی جدی ترین معارضین این پروژه را وجود لوله های گاز و خطوط انتقال برق و بویژه لوله های انتقال آب عنوان کرد و گفت: معارضین ضلع شرقی برطرف شد و هم اکنون ضلع غربی آن در حال برطرف شدن است و تا پایان سال مشکل این منطقه بکلی حل خواهد شد.
وی از شهرداری خواست نسبت به ترمینال شرق که بیش از 90 درصد عملیات عمرانی آن به پایان رسیده اقدام عاجل را انجام دهد.
تهرام/7244/3225 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.