به گزارش خبرنگار ایرنا، حبیب الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در آئین اختتامیه نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی در شهر پرند اظهار داشت: این رویداد مهم نگاه ها را به سمت شهر پرند جلب می کند و به طور قطع مقصدی برای هنرمندان و گردشگران خواهد بود.
وی افزود: این سمپوزیوم علاوه بر جمع کردن هنرمندان در کنار هم، فرآیند هویت سازی در این شهر جدید را نیز فراهم کرده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازدید از کارگاه های ساخت مجسمه سازی در پرند گفت: این حرکت در سایر شهرهای جدید الگوسازی و از تجربه های پرند در این زمینه استفاده شود.

** ساخت بناهای فرهنگی در شهر پرند
محسن وطن خواهی مدیرعامل شرکت عمران شهر پرند نیز در این سمپوزیوم گفت: هنرمندان با توانمندی خویش درمدت 45 روز سنگ و فلز را به مجسمه های گوناگونی تبدیل کردند.
وی افزود: نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی با هدف حمایت از ایده های نو، ارتقای کیفی مجسمه سازی محیطی و ایجاد زمینه حضور فعال هنرمندان مجسمه ساز در این شهر برگزار شد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر پرند خاطرنشان کرد: 150 طرح به دبیرخانه سمپوزیوم مجسمه سازی ارسال شد که از بین آنها 20 طرح انتخاب و در کارگاه‌ مجسمه ‌ها در بوستان مشاهیر این شهر فعال شده است.
وی ادامه داد: این نخستین رویداد در شهرستان های اطراف تهران است که حدود یک میلیارد تومان برای آن اختصاص یافته است.
پرند، شهری تازه تاسیس در شهرستان رباط کریم در ۳۳ کیلومتری جنوب غربی شهر تهران و در مسیر آزاد راه تهران - ساوه واقع شده است.
تهرام /8138//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.