به گزارش ایرنا، سیدمهدی هدایت روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی ساخت 50 هزار واحد مسکونی جدید باکیفیت به عنوان یک برنامه تکلیفی در کشور اجرایی کرده که سهم شهرجدید هشتگرد 13 هزار واحد مسکونی است.
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد گفت: از این 13 هزارواحد مسکونی قرارداد ساخت 10 هزار واحد مسکونی به میزان یک هزار میلیارد ریال با سه شرکت بخش خصوصی منعقد شده است.
هدایت گفت: سه هزار واحد دیگر نیز به صورت مشارکتی با بخش خصوصی تا حدودی عملیاتی شده و در حال عقد قرار داد هستیم.
وی افزود: در این زمینه نیز با استفاده از ظرفیت پروژه های مسکن مهر فاقد متقاضی و راکد طی 9 تفاهم نامه با سرمایه گذاران، چهار هزار واحد مسکن مهر را تعیین تکلیف کرده ایم تا به صورت خودمالکی با کیفیت تر از مسکن مهر ساخته شود.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد گفت: در مجموع با ساخت 17 هزار واحد مسکونی در این شهر علاوه بر ایجاد اشتغال، مسکن با کیفیت در اختیار مردم قرار خواهیم داد.
وی اظهار داشت: اولویت اول ما تکمیل پروژه مسکن مهر با بیش از 95 درصد متقاضی موثر می باشد که امیدواریم با فراهم کردن زیرساخت ها تا اواسط سال آینده پروژه های دارای متقاضی موثر تحویل و پرونده مسکن مهر بسته شود.

هدایت از حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس در شهر جدید هشتگرد قدردانی کرد و گفت: در
اخیر با اعضای این کمیسیون و بازدید ها صحبت های خوبی شد که امیدواریم دستگاه هایی که در این نشست در زمینه با زیرساخت های مسکن مهر تعهد دادند به وعده خود عمل کنند.

وی با اشاره به اولویت تکمیل مترو هشتگرد اظهار داشت: امسال قرار بود 950 میلیارد ریال به این پروژه اختصاص یابد که تاکنون محقق نشده است .
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد گفت: با حمایت های معاون وزیر راه و شهرسازی و تلاش های شرکت عمران 400 میلیارد ریال از بودجه نقدی این شرکت که حاصل تحقق 200 درصدی بودجه نقدی امسال می باشد به این پروژه تزریق شده و متوقف نشده است .
وی گفت: تلاش می کنیم با اختصاص بودجه تا آخر سال پروژه قطار شهری تکمیل شود.
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد از احداث شهرک سبز در این شهر خبر داد و افزود: زمینی به مساحت 36 هکتار در حاشیه پروژه مترو شهر جدید هشتگرد با هدف کنترل هدر رفت انرژی و ایجاد فضای سبز اختصاص یافته است.
هدایت دربخش دیگری از سخنانش گفت: با هماهنگی انجام شده توانستیم در بخش خدمات رسانی به مسکن مهر شهر جدید هشتگرد برای سه هزارو 500 واحد مسکونی انشعاب آب، یک هزارو 300 واحد انشعاب برق و یک هزارو 500 واحد مسکونی انشعاب گاز خریداری و تجهیز کنیم.
وی گفت: ایجاد سرای محله در اولویت کاری امسال ما است که 12 سرای محله‌ی جدید در مکان های مختلف مسکن مهر مطالعه و تعریف شده که با جذب سرمایه گذار عملیاتی خواهد شد.
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد اظهار داشت: با قیمت‌گذاری در تمام مسکن های مهر این شهر آماده فروش عرصه برای ساکنان مسکن مهر هستیم و همچنین افردای که در شهر جدید پردیس با کمبود آورده مواجه شده اند می توانند با مراجعه به کارگزاری مسکن مهر شهرجدید می توانند اقدام کنند.
هدایت گفت: با تصویب پهنه بندی و حریم شهر جدید هشتگرد جانمایی ظرفیت‌های مختلف در بخش فرهنگ و هنر با هدف استقرار صنایع با فناوری بالا و خاص برای ایجاد اشتغال پایدار و خدمات زیر بنایی در حال انجام است.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد از افتتاح 8 پروژه آموزشی، مذهبی، انتظامی، ورزشی و درمان با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال در رزوهای اخیر دراین شهر خبر داد.

وی با بیان اینکه شرکت عمران در انجام امور محوله خود به خوبی اقدام می کند گفت: در زمان حاضر ده ها طرح عمرانی، پروژه روبنایی، چند مدرسه و 2 باب کلانتری ساخته شده است اما متاسفانه به دلیل کمبود نیروی انسانی، معلم و کادر آموزشی دستگاه بهره بردار این پروژه ها را تحویل نمی‌گیرند.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد از واگذاری پروژه ریحانه در ورودی شهر که سالها نیمه کاره رها شده به بانک قوامین خبر داد و گفت: با توافقاتی که انجام شده ساخت و تکمیل این پروژه به زودی آغاز خواهد شد.
شهرجدید هشتگرد حدود 60 هزار سکنه دارد که با تکمیل وواگذاری بیش از 50 هزار واحد مسکن مهر جمعیت آن از 500 هزار نفر فراتر می رود.
6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.