ام البنین گل محمدی روز شنبه در چهارمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان دماوند با اشاره به اینکه استان تهران رتبه یک جلب مشارکت جوانان را نیز دارد افزود: برای حل مشکلات اجتماعی باید از ظرفیت جوانان بهره بگیریم و آنان را به سمت مشارکت های اجتماعی سوق دهیم.
وی جذب جوانان در فعالیت های سازمان هلال احمر را نمونه جلب مشارکت های اجتماعی جوانان ذکر و اضافه کرد: ظرفیت بالای مشارکت های اجتماعی جوانان باید همراه با مهارت آموزی و تقویت آموزش جوانان به کار گرفته شود و آموزش را بی فایده ندانیم.
گل محمدی وجود 5 دانشگاه در دماوند را فرصتی مناسب برای جذب مشارکت جوانان عنوان کرد و ادامه داد: اداره ورزش و جوانان می تواند با همراهی و هماهنگی با این دانشگاه ها با برگزاری رویداد های جذاب، مشارکت جوانان را جذب کند.
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی به جوانان کارآفرین اضافه کرد: تفاهم نامه ای در همین ارتباط میان وزارت ورزش و جوانان و صندوق کار آفرینی امید منعقد شده که طی آن از 100 میلیون تومان تا 300 میلیون تومان در صورت ملی بودن طرح کارآفرینی، پرداخت میشود.
وی همچنین در خصوص احداث خانه جوان در این شهرستان به منظور ارائه مشاوره رایگان به جوانان عنوان کرد: بودجه احداث خانه جوان از طریق وزارت ورزش و جوانان تامین شده و احداث آن در هر شهرستان منوط به تامین یک قطعه زمین به مساحت هزار متر است.
معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند نیز در این نشست اظهار داشت: منشا همه تحولات در همه دوران دانشجویان و جوانان بوده و هستند و همواره حامی نظام و در موقعیت های حساس در صحنه هستند و اتفاقات خوبی را رقم زدند.
شاهرخ جهانشاهی افزود: یکی از مهم ترین بحث ها اشتغال جوانان است و همه دستگاه ها باید فرصت های لازم را ایجاد و فضا را مهیا کنند و نباید صرفا از طریق دستگاه های دولتی انجام شود .
این مقام مسئول ادامه داد: بیکاری منجر به وقوع بسیاری از آسیب ها میشود و با وجود اینکه در بین دیگر کشورها از رتبه مناسبی برخوردار نیستیم اما می بایست فضای کسب و کار را مهیا کنیم.
جهانشاهی خاطر نشان کرد: بدون کار آفرینی امکان رشد و توسعه وجود ندارد و این نگاه باید در دستگاه های ما وجود داشته باشد که به جوانان در بحث اشتغال کمک کنیم.
وی با بیان اینکه ازدواج و مسکن جوانان از دیگر موضوعات مهم است و باید راهکارهای مناسبی در این خصوص در نظر گرفت افزود: با توجه به اینکه سن ازدواج با وضعیت موجود بالا رفته، باید اقدامات لازم را برای جلوگیری از این موضوع انجام داد.
جهانشاهی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص حمایت از بحث اشتغال خانگی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون در این خصوص 100 مورد مجوز صادر و از این تعداد 43 مورد تسهیلات بانکی پرداخت شده است.
تهرام/7246/ 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.