دکتر بابک بختیاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : اجرای طرح اتوبوس سیار همزمان با هفته مبارزه با بیماری ایدز با هدف آگاه سازی افراد جامعه از این بیماری ، معرفی راه های انتقال و ارائه مشاوره رایگان به افراد مختلف جامعه صورت گرفته که در آن کارشناسان با یک دستگاه اتوبوس مجهز به تجهیزات آزمایشگاهی ، نسبت به آزمایش رایگان ایدز اقدام می کنند.
وی افزود : این اتوبوس با استقرار در میادین رازی ، امام(ره) و امام حسین (ع) ، در کمترین زمان تنها با گرفتن یک قطره خون از مراجعین ، نتیجه آزمایش را به افراد ارائه می کند.
بختیاری تأکید کرد: نتایج خون گیری از مراجعه کنندگان به صورت محرمانه به آنان اطلاع داده می شود.
وی بیان کرد: علاوه بر انجام آزمایش رایگان ایدز ، کارشناسان شبکه بهداشت نسبت به ارائه مشاوره های پزشکی رایگان به مراجعین اقدام می کنند.
وی گفت : تشخیص به هنگام ایدز درمان موثرتری را رقم زده و علاوه بر این فرد بیمار با انجام مراقبت های لازم از انتشار ان جلوگیری خواهد کرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان ورامین اظهار داشت : تا کنون 200 نفر با مراجعه به این اتوبوس نسبت به آزمایش ایدز اقدام کردند.
یکم دسامبر مصادف با روز جهانی ایدز می باشد که در ایران به دلیل اهمیت آن از هشتم تا 14 آذرماه به عنوان هفته ملی اطلاع رسانی ایدز نامگذاری شده است.
ایدز عبارت‌ است‌ از بوجود آمدن‌ ضعف‌ عمده‌ در دستگاه‌ ایمنی‌ بدن‌ (نقص‌ ایمنی‌) که باعث‌ کاهش‌ توانایی‌ بدن‌ در مقابله‌ با عفونت ها و توانایی‌ سرکوب‌ سلول‌های‌ غیرطبیعی‌ مثل‌ سلول‌های‌ سرطانی‌ می‌شود.
ویروس‌ ایدز سلول‌های‌ ایمنی‌ موجود درخون‌ (لنفوسیت‌ها) و سلول‌های‌ ایمنی‌ موجود در بافت‌ها مانند مغز استخوان‌، طحال‌، کبد و گره‌های‌ لنفاوی‌) را درگیر می‌سازد که این‌ سلول‌ها در تولید پادتن‌ برای‌ مقابله‌ با بیماری ها و سرطان ها نقش‌ دارند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.