به گزارش روز دوشنبه ایرنا این رویداد همزمان با هفته منتهی به روز جهانی افراد دارای معلولیت و با هدف آموزش هم‌زیستی، تعامل و تاکید بر برابری حقوق کودکان در فضای یکهزار متری پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.
در این برنامه، ایستگاه‌هایی برای قصه‌گویی، نقاشی، خوشنویسی، عروسک‌گردانی، کار با پارچه، موسیقی، اسباب‌بازی، فوتبال روباتی و ... طراحی شده تا کودکان در کنار هم و در یک فضای شاد به تجربه جدیدی از تعامل با یکدیگر برسند. برخی از بازیگران، مجریان برنامه‌های کودک و تعدادی از مسئولان دولتی نیز در این دورهمی خودمانی حضور خواهند داشت.
دورهمی «از کودکی» روز پنجشنبه در دو سانس از ساعت 9 الی 13 و 15 الی 19 پذیرای کودکان و خانواده‌های آنها در پردیس سینمایی ملت است. امکان ثبت‌نام برای حضور در این دورهمی نیز از طریق سایت http://urly.ir/ogmo وجود دارد.
این برنامه بخشی از جشنواره ملی «از کودکی» است که به ‌منظور استعدادیابی و مشارکت فعالانه کودکان در یک رویداد فرهنگی، اجتماعی متفاوت برگزار می‌شود.
براساس این گزارش در جشنواره «از کودکی»، 10 هزار کودک 5 تا 12 ساله تا پایان آذرماه فرصت دارند آثار خلاقانه خود را به دبیرخانه رویداد ارسال کنند.
در پذیرفتن آثار هیچ محدودیتی وجود ندارد و کودکان دارای معلولیت، کودکان کار، کودکان مهاجر و کودکان غیرمعلول می‌توانند استعدادها، مهارت‌ها و توانمندی‌های خلاقانه خود را در قالب متن، عکس، صوت و ویدئو در سایت جشنواره به آدرس cactuscast.ir ثبت کنند.
پس از پایان مهلت فراخوان برای دریافت آثار نیز، از یکم تا هجدهم دی‌ماه داوری روی آثار ارسالی توسط مردم و هیات داوران انجام می‌شود و درنهایت روز 20 دی‌ماه نیز طی مراسم اختتامیه‌ای که در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.
رویداد «از کودکی» قصد دارد با تکیه بر سادگی و معصومیت کودکان و توانایی معجزه‌آسای آن‌ها در برقراری ارتباط با یکدیگر فارغ از رنگ پوست، زبان یا هر تفاوت دیگر، به جامعه یادآوری کند که با تغییر نگرش، می‌توان از نیروی مولد و انرژی و انگیزه چند میلیون فرد دارای معلولیت در راستای توسعه ایران و ایجاد جامعه‌ای پیشرفته بهره گرفت و با احترام گذاشتن به تنوع‌های انسانی، مردم کشور را به سطح جدیدی از توسعه‌یافتگی فردی رساند.
رویداد «از کودکی» توسط استارت‌آپ «کاکتوس» و با حمایت «جامعه معلولین ایران» برگزار می‌شود و نهادهایی از جمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شهرداری تهران، دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران، انجمن خانواده ناشنوایان، انجمن نابینایان، انجمن باور و موسسه تحقیقاتی کودکان استثنایی از برپایی آن حمایت می‌کنند.
تهرام/9353//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.