محمود نجفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نمایش با همکاری گروه نمایشی سپید به نویسندگی و کارگردانی حجت الله قاسم نژاد تهیه شده و پنج تن از بازیگران جوان عرصه نمایش این شهرستان به نام های رامین اخوان، هادی نقودی، فردین شرقی، مرتضی انواری و محمد جهانی در آن به ایفای نقش پرداخته اند.
وی ادامه داد: این نمایش با محتوای پرداختن به معضلات اجتماعی و مشکلات اقتصادی به مسایلی مانند بیکاری و گرفتاری های شغلی جوانان و مشکلات معیشتی خانواده ها را به زبان طنز بیان کرده است.
نجفی بیان کرد: در این نمایش طنز شخصیت های «ارنست» و «دایی کریم» برای ساخت خانه خود از بانک تقاضای وام کرده اند اما با افزایش قیمت ها دچار مشکلات فراوانی شده اند و بقیه داستان نمایش ببینده را به سمت مشکلات اقتصادی جامعه سوق می دهد.
وی با اشاره به اینکه از ترکیب ایهام و طنز در اجرای این نمایش بهره برده شده است، اضافه کرد: موانع فراروی ازدواج جوانان، طولانی بودن فرآیندهای اداری برای شهروندان، معضل طلاق و پایین آمدن قدرت خرید خانواده ها از مهمترین مضامینی است که در نمایش طنز ارنست و دایی کریم به آن پرداخته شده است.
رییس اداره ارشاد تکاب با بیان اینکه در این نمایش مشکلات خاص تکاب و دورافتاده بودن این شهرستان نیز مورد توجه قرار گرفته است، افزود: نمایش طنز ارنست و دایی کریم یکی از طولانی ترین اجراهای صحنه ای کشور بوده که مدت زمان اجرای آن 200 دقیقه است.
وی گفت: گروه نمایشی سپید که اجرای این نمایش را برعهده دارند بیش از 20 سال سابقه اجرای تئاتر دارد و در جشنواره های مختلف استانی و منطقه ای شرکت کرده است.
نجفی بیان کرد: این نمایش به مدت پنج شب در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری تکاب اجرا خواهد شد.
به گزارش ایرنا تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و بیش از 2 هزار نفر در این شهرستان در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری از جمله موسیقی، تئاتر، نقاشی، خوشنویسی و هنرهای دستی فعالیت می کنند.
7514/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.