به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرضا فولادوند روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در تالار فرهنگ با اشاره به تقاضای فزاینده برای آموزش، تنوع سلایق، محدودیت منابع، کافی نبودن مشارکت مردم در تأمین هزینه‌های آموزشی و اتکای بیش از حد به منابع دولتی اظهار داشت: بر این اساس آموزش و پرورش شهر تهران نیازمند حرکت بر مدار قانون و پرهیز از هرگونه شتابزدگی و مبتنی بر برنامه محوری است تا بتواند در مسیر حرکت خود به تعالی برسد.
وی با اشاره به اینکه رشد و توسعه پایدار کشور به تربیت انسان‌های آگاه متعهد و متخصص بستگی دارد، گفت: پیشرفت همه جانبه مرهون توسعه سرمایه انسانی است و رسیدن به یک آموزش و پرورش آینده ساز به تعهد و مشارکت نیازمند است.
فولادوند افزود: آموزش و پرورش شهر تهران به عنوان نماد و قلب آموزش و پرورش ایران علاوه بر همکاری و تعامل بین اجزای اصلی خود یعنی خانه و مدرسه نیازمند همدلی، همکاری و تعامل همه اجزای نظام و بخش‌های مختلف سیاسی و اجتماعی است.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه قطار این نهاد بر ریل برنامه‌های کارشناسی تنظیم شده، اظهارداشت: به همه همکارانم اطمینان می‌دهم که با دقت و حساسیت و بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه تعلیم و تربیت و برنامه‌های دولت و برنامه‌های اعلامی وزیر آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی، این قطار به حرکت خود ادامه خواهد داد.
وی گفت: با بررسی وضع موجود و شناخت فرصت ها و تهدیدها و بر اساس مطالعات کارشناسی و پرهیز از هرگونه تعصب و تعجیل در صورت ضرورت، برنامه‌های اصلاحی و مکمل را با هدف تعالی و توسعه آموزش و پرورش پایتخت اجرایی می‌کنیم.
فولادوند با اشاره به نقش مردم و خانواده ها و مشارکت آنان در اداره امور مدارس، تولید و اجرای برنامه‌های آموزشی افزود: معتقدم که آموزش و پرورش شهر تهران باید متعلق به مردم، دانش‌آموزان و معلمان این شهر باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اظهارداشت: وظیفه همه دغدغه‌مندان و دلسوزان نظام تعلیم و تربیت به ویژه معلمان، اهل قلم و رسانه‌ها و فعالان صنفی است که کمک کند تا مسئله فرهنگ و تعلیم و تربیت به دور از بده بستان‌های سیاسی باشد تا بر اساس قانون و اصول علمی به طراحی برنامه‌های خلاقانه و غیرتبلیغاتی در تراز شهری مانند تهران بپردازد.

*آموزش و پرورش نیازمند اقدامات عملی است
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش تاثیرگذار معلم و اهمیت نهاد آموزش و پرورش در توسعه و تحول جامعه اظهارداشت: بعد از خانواده، معلم و آموزش و پرورش در امر یادگیری و تربیت دانش آموز تاثیرگذار هستند.
علی الهیارترکمن گفت: بسیاری از نهادها نقطه ثقل توسعه خود را بر روی آموزش و پرورش دانسته اند و ما که سکاندار هدایت این مجموعه هستیم باید آن را در اولویت قرار داده و موضوع ها را آسیب شناسی و برای آنها برنامه تدوین کنیم.
وی افزود: آموزش و پرورش از بسیاری از سخن ها و شعارها دلزده است و برای تحول نیازمند اقدامات عملی براساس سند تحول بنیادین است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اظهارداشت: شهر تهران از بسیاری از ظرفیت ها و عوامل توسعه برخوردار است و می تواند به عنوان یک الگوی موفق برای سایر استان ها مدنظر قرار گیرد.
الهیارترکمن اظهار امیدواری کرد هر تغییر در آموزش و پرورش پیشبردی در اهداف این مجموعه باشد تا بتوانیم با انتقال تجربیات، راه را برای مدیریت آینده هموار کنیم.
‌مدیرکل سابق آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این آیین با اشاره به اهمیت تربیت و فرهنگ در دستیابی به توسعه گفت: اگر می خواهیم وضعیت کشوری را در ۲۰ سال آینده پیش بینی کنیم باید وضعیت امروز آموزش و پرورش را مورد توجه قرار دهیم.
عباسعلی باقری، ‌آموزش و خانواده را ۲رکن تربیت عنوان کرد و افزود: ۲هزار و ۵۵۵ روز اول زندگی در شکل گیری شخصیت دانش آموز اهمیت بسزایی دارد که در ادامه آن آموزش و پرورش و معلم می تواند در تربیت دانش آموز نقش داشته باشد.
وی تاکید کرد: باید برای حل مشکلات در حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی؛ کاهش آسیب های اجتماعی، حفظ محیط زیست، کاهش آلودگی و ترافیک بر روی تربیت و آموزش کودکان تمرکز کرد و در این مسیر باید آگاهی و دانش معلمان و والدین تقویت شود.
باقری اظهارداشت: کشور ما زمانی آباد می شود که خانواده ها و آموزش و پرورش آبادی داشته باشیم.
‌مدیرکل سابق آموزش و پرورش شهر تهران گفت: معلمان می‌توانند شرایط یادگیری را تسهیل کنند، در این شرایط دانش ‌آموزان برای یادگیری باید احساس نیاز کرده و از یادگیری لذت ببرند.
وی، یکی از آسیب های معلمان را فاصله گرفتن آنان از یادگیری دانست و افزود: معلمان باید همیشه یادگیرنده و از مهارت های یادگیری آگاه باشند تا بتوانیم تسهیل گر یادگیری باشد.
آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران روز یکشنبه با حضور عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، عباسعلی باقری مدیرکل سابق این نهاد، علی الهیارترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی، عبدالرسول عمادی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، سرهنگ مراد مرادی معاون اجتماعی پلیس پایتخت و جمعی دیگر از مسئولان آموزش و پرورش در تالار فرهنگ برگزار شد.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.