به گزارش ایرنا، محسن پور سید آقایی شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از تقاطع چهارراه ولیعصر(عج) در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مدیریت جدید شهری تهران معتقد است که شهر را باید از خودروها پس گرفت و به عابران پیاده داد.
وی یادآورشد: خلاف رویکرد گذشته که زیر گذر چهارراه ولیعصر (عج) برای سهولت تردد خودروها طراحی شده بود و مردم را وادار به عبور از زیر گذر می کرد، چنین رویکردی مد نظر مدیریت شهری جدید تهران نیست.
پورسید آقایی اظهار داشت: معتقدم پل های عابر پیاده هم باید جمع آوری شوند، چرا که برای آسان سازی تردد خودروها، در وسط خیابان نرده کشی می شود، در این صورت تردد حتی با وجود پله برقی در پل ها، برای افرادی که ناتوانی خاصی دارند، شرایط دشواری ایجاد می کند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه با وجود نرده های وسط خیابان، راه دیگری به جز پل عابر پیاده برای مردم نمی ماند، گفت: مدیریت شهری جدید این رویکرد را تغییر داده و معتقد است که در هر زمانی باید عابر پیاده در اولویت باشد و خودروها با عابران هماهنگ شوند.
وی خاطر نشان کرد: در چهارراه ولیعصر (عج) به عنوان نبض شهر تهران هم باید چنین اتفاقی رخ دهد و درب خیابان ها به روی عابران باز شود و مردم بتوانند در زمان عبور، مسیر مورد نیاز را چه در قالب زیر گذر و خط کشی و چراغ راهنمایی در دسترس داشته باشند.
پور سید آقایی با بیان اینکه پلیس هم مشکلی با این موضوع ندارد و با چنین رویکردی موافق است، ادامه داد: تنها نگرانی موجود مربوط به پایبندی مردم به قوانین راهنمایی و رانندگی در زمان عبور از چهارراه است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: چند روز به عنوان آزمایش یکی از مسیرهای عبور عابر پیاده چهارراه ولیعصر (عج) باز می شود و در این مدت، ترافیک، طول آن و رفتار مردم مورد ارزیابی قرار می گیرد.
وی تاکید کرد: در صورتی که مردم همکاری و واکنش مناسبی به این طرح داشته باشند، بدون شک کل نرده های این تقاطع برداشته می شود.
پور سید آقایی تصریح کرد: در صورتی که مردم پایبند به قانون نباشند و در زمان چراغ قرمز عابر پیاده، به وسط خیابان بیایند بدون شک، علاوه بر زمینه سازی برای ایجاد ترافیک، با مشکل تصادف هم مواجه می شوند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران از مردم خواست در واکنش به افراد متخلفی که پایبند به چراغ های راهنمایی نیستند، تذکر دهند و اعلام کنند که این قانون شکنی منجر به بازگشت نرده ها به تقاطع و ایجاد زحمت مضاعف برای دیگران می شود.
زیرگذر چهارراه ولیعصر(عج) در یکی از نقاط پرتردد تهران واقع شده و اولین تقاطع زیرسطحی پایتخت به شمار می‌رود که با صرف 40 میلیارد تومان هزینه، در دی ماه 92 به بهره‌برداری رسید. این زیرگذر از یک سو به خیابان‌های پرتردد و مهم ولیعصر(عج) و انقلاب اسلامی و از سوی دیگر به متروی خطوط 4 و 3 و خطوط 1 و 7 سامانه‌های بی‌آرتی راه دارد. همچنین پارک دانشجو و تئاتر شهر نیز از اماکن مهم در مجاورت این زیرگذر هستند.
تهرام/3001//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.