رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران از ساماندهی 40 هزار سرویس مدارس در استان خبر داد و گفت: برای تداوم این امر همکاری خانواده ها امری ضروری تلقی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سرهنگ مهدی باقری  بعدازظهر امروزدر گردهمایی همیاران پلیس و فرهنگ یاران ترافیک در سالن اجتماعات بانک ملی با اشاره به اهمیت امنیت جاده ها  به آموزش رعایت قوانین و مقررات به کودکان تاکید کرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش در این زمینه نقش مهمی دارد.

وی  با اعلام اینکه در 6 ماهه نیمه اول امسال 20 نفر کاهش تصادف داشتیم ،افزود: آموزش و اجرای اقدامات مستمر فرهنگی  به ویژه در مدارس و اجرای طرح های انضباط بخشی به معابر نقش مهمی در این کاهش داشت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران از ساماندهی 40 هزار سرویس مدارس در استان خبر داد و گفت: برای تداوم این امر همکاری خانواده ها امری ضروری تلقی می شود.

وی افزود: لازم است تا دانش آموزان نظم و انظباط را در محیط منزل و مکان های آموزشی به درستی فرا گیرد  و آن را  به خوبی در جامعه اجرا کنند.

باقری بسیاری از حوادث رانندگی  را سرعت زیاد،عدم رعایت فاصله قانونی با خودروی جلویی و انحراف به چپ اعلام  کرد و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را در جهت پیشگیری از این حوادث امری ضروری دانست.

وی ،بررسی صلاحیت رانندگان و وضعیت فنی و بیمه خودرو‌های سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان و داشتن گواهینامه پایه دوم از نکات مورد تاکید بوده راهنمایی و رانندگی در سالجاری عنوان کرد.

باقری افزود: سوار کردن دانش‌آموزان بیش از ظرفیت خودرو توسط رانندگان تخلف بوده که با هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی چنین مواردی اعمال قانون و با افراد متخلف برخورد می ‌شود.

وی گفت: شناسایی و تعیین صلاحیت رانندگان، بهبود بخشی وضعیت حمل و نقل دانش آموزی، کاهش ترافیک شهری، ارتقای سطح امنیت دانش آموزان، کاهش میزان تصادفات و پوشش امنیتی برای رانندگان سرویس‌های مدارس از اهداف ساماندهی سرویس‌های مدارس از دیگر اقدامات این نهاد بوده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.