محمد وحید تاویلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تامین بهداشت عمومی از مزرعه تا سفره های غذایی مردم بر عهده دامپزشکی است، اظهار داشت: کار نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان ری بر مراکز تولید و عرضه فرآورده های خام دامی با هدف تامین و امنیت سلامت غذایی مردم افزایش یافته است.
وی به فعالیت واحدهای دامی اشاره کرد و افزود: هم اکنون در شهرستان ری چهار کشتارگاه دام و 6 کشتارگاه طیور فعال هستند که نظارت بر این واحدها از سوی اداره دامپزشکی شهرستان با دقت و سرعت انجام می شود.
تاویلی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، پنج هزار و 499 کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی فاسد در کشتارگاه ها ی ری کشف، ضبط ومعدوم شد.
وی با تاکید بر اینکه روند نظارت در کشتارگاه های شهرستان ری تداوم دارد، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه 116مورد بازدید از کشتارگاه های دام و طیور شهرستان انجام شده است.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری به موضوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اشاره کرد و افزود: سال گذشته قریب به یک میلیون قطعه طیور در واحدهای پرورش طیور شهرستان ری به جهت جلوگیری از انتشار این بیماری به جامعه معدوم شد.
تاویلی تاکید کرد: باغ پرندگان وزیست گاه های پرندگان مهاجر در شهرستان ری به صورت مستمر نمونه برداری، کنترل و پایش می شود.
وی در پایان گفت: کشتارگاه های طیور از نظر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بسیار حساس هستند چرا که از شهرها و استان های دور و نزدیک، پرنده به این کشتارگاه ها آورده و کار کشتار انجام می شود که بر همین مبنا نظارت ها تشدید یافته است تا خطرات در این حوزه را به حداقل ممکن برسانیم.
به گزارش ایرنا، شهرستان ری با وجود چهار کشتارگاه دامی فعال و یک کشتارگاه در حال احداث و همچنین 6 کشتارگاه طیور فعال و یک کشتارگاه غیر فعال بیشترین آمار کشتارگاه را در استان تهران دارد.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
1970 / 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.