به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید صفری روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با مدیرعامل آبفای شرق استان تهران در جمع خبرنگاران اجرای طرح فاضلاب را در پنج شهر دماوند، رودهن، آبسرد، کیلان و آبعلی اعلام کرد و گفت: از زمان پیش فروش انشعابات فاضلاب شهری، شهروندان می توانند نسبت به ثبت نام در سایت شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران اقدام کنند تا از اقساط 36 ماهه آن بهره مند شوند.
وی اعلام کرد: این پروژه دارای 581 کیلومتر لوله گذاری برای 260 هزار نفر جمعیت است که عملیات اجرایی شامل احداث خطوط انتقال، شبکه گذاری و تصفیه خانه از دهه مبارک فجر و پیش فروش انشعابات از آذر ماه آغاز خواهد شد.
صفری با تأکید بر اینکه از شهروندان می‌خواهیم که از فرصت سه ساله برای پرداخت حق انشعاب فاضلاب خود استفاده کنند، تصریح کرد: جهت تشویق متقاضیانی که در این طرح شرکت می‌کنند، فرصت چهار ساله برای بازپرداخت حق انشعاب فاضلاب در نظر گرفته شده است؛ یعنی یک سال فرصت پرداخت را اضافه کرده‌ایم.
وی ادامه داد: کسانی که نسبت به خرید انشعاب اقدام و یا تا سه ماه حق انشعاب خود را پرداخت نکنند، شرکت آبفا می‌تواند طبق قانون انشعاب آب آنان را قطع کند که البته علاقه‌ای به انجام این کار را نداریم.
صفری در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت اجرای طرح فاضلاب شهری اشاره کرد و گفت: این طرح با توجه به افزایش جمعیت در راستای حفظ محیط زیست، منابع آب زیرزمینی و جلوگیری از مشکلات زیست محیطی در حوزه شهری در دستور کار مسئولان دماوند قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه امروز دیگر نمی توان آب را یک بار مصرف استفاده کرد، افزود: اگر به دنبال توسعه گردشگری، کشاورزی و دیگر پیشرفت های زیربنایی در شهرستان هستیم باید برای آینده آب دماوند گام های موثری برداریم که یکی از این موارد، اجرای طرح عظیم فاضلاب شهری است.
این مقام مسئول ادامه داد: اگر دماوند در بسیاری از موضوعات همچون بهداشت، راه و راه آهن، گردشگری و... آنگونه که باید و شاید توسعه نیافته است، به دلیل عدم تصمیم گیری نسبت به ظرفیت های شهرستان بوده و تنها به یک پروژه محدود اکتفا شده است ولی طرح عظیم فاضلاب شهرستان دماوند می تواند بسیاری از مشکلات کنونی در حوزه پساب، آب کشاورزی و ... را حل کند.

**437 میلیارد تومان حجم اعتبار پیش بینی شده برای طرح فاضلاب شهرستان دماوند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران نیز در این نشست گفت: شبکه فاضلاب در شهرستان دماوند برای 5 شهر به طول 581 کیلومتر شبکه گذاری برای جمعیت حدود 268 هزارنفر پیش بینی شده است.
مجتبی صفدری برآورد کل عملیات اجرایی را 437 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان پیش بینی برآورد در شهر رودهن 120 میلیارد تومان، شهر آبعلی 18 میلیارد تومان، شهر دماوند 191 میلیارد تومان، شهر آبسرد 52 میلیارد تومان و شهر کیلان 54 میلیارد تومان می باشد.
وی ادامه داد: هم اکنون 26 کیلومتر شبکه گذاری در شهر رودهن انجام شده و مابقی آن به صورت همزمان در دیگر شهرهای شهرستان دماوند آغاز می شود.
این مقام مسئول در خصوص پیش فروش انشعابات برای مشترکین اشاره کرد و گفت: راهنمای پیش فروش انشعابات در پورتال شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران وجود دارد و مشترکین می توانند با کسب اطلاعات کافی از سایت، اقدام به خرید نمایند.
صفدری بیان کرد: همچنین شهروندان با مراجعه به امور بهره‌برداری آبفا و همچنین دفاتر پیشخوان دولت در شهرهای دماوند و رودهن نسبت به ارائه تقاضای خرید انشعاب فاضلاب و بهره‌مندی از تسهیلات و تخفیفات ویژه پیش فروش که صرفاً با تسهیلات ویژه از تاریخ یکم آذرماه سال 1397 تا پایان سال جاری در نظر گرفته شده است، اقدام کنند.
وی با اشاره به شماره گویای 122 که پل ارتباطی مشترکین با شرکت می باشد، گفت: این شماره به صورت شبانه روز تماس‌های مشترکین را ثبت می کند و راهنمایی های لازم را برای ثبت نام در اختیار مشترکین قرار می‌دهد و نیازی به مراجعه حضوری نیست.
صفدری ادامه داد: مشترکینی که در سه ماهه اول که به پایان سال منتهی میشود برای خرید انشعاب مراجعه کنند به عنوان تشویق 12 قسط به پرداخت آنان اضافه و یعنی از 36 به 48 قسط تبدیل و فقط یک قسط به عنوان‌ پیش‌پرداخت از آنان دریافت می شود.
وی گفت: متوسط اقساط در 48 قسط حدود 70هزار تومان و در 36 قسط 130هزار تومان خواهد بود؛ این مبالغ در دو حساب جداگانه متمرکز خواهد بود و 60 درصد این مبلغ جهت اجرای عملیات لوله گذاری داخل معابر و 40 درصد برای تصفیه‌خانه واریز می شود.
بنابر اعلام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران، خرید اقساطی انشعاب فاضلاب در زمان اجرای طرح بوده و افرادی که در پایان طرح، نسبت به خرید انشعاب اقدام کنند، باید مخارج آن را به‌صورت نقدی پرداخت کنند.
صفدری با اشاره به اینکه این شرکت چهار شهرستان‌ فیروزکوه، شمیرانات، پردیس و دماوند و 11 شهر دیگر را ارائه خدمات می کند، اظهار داشت: این شرکت تاکنون پنج واحد تصفیه خانه با ظرفیت هشت هزار و 250 مترمکعب در شبانه روز برای خدمت دهی به دفع فاضلاب 320 هزار نفر را در مدار بهره برداری قرار داده است.
وی ادامه داد: در حوزه آبریز سد ماملو، پردیس تنها شهری است که شبکه فاضلاب آن به طول 180 کیلومتر اجرا شده است و تصفیه خانه فاضلاب آن نیز با ظرفیت حدود 24هزار متر مکعب در شبانه روز در سال 1396 احداث و افتتاح گردید و هم‌اکنون در مدار بهره‌برداری است .
صفدری ادامه داد: عملیات اجرایی فاز دوم پروژه با 25 درصد پیشرفت فیزیکی برای فازهای 1 تا 6 پردیس در حال اجرا می باشد که حدود 250هزار نفر جمعیت را پوشش خواهد داد.
تهرام/7246/ 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.