به گزارش سه شنبه شب ایرنا، محمد امامی امین در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران گزارشی از برخی اقدامات معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران در زمینه توسعه تبادلات اقتصادی استان تهران ارائه کرده است.
استان تهران یکی از قطب‌های اصلی اقتصاد کشور است و موقعیت سیاسی پایتخت که در این استان واقع شده است باعث شده است که بخش عمده امکانات صنعتی و خدماتی در محدوده آن متمرکز شود به طوریکه این استان با 17 شهرک صنعتی فعال و بیش از 17 هزار واحد صنعتی و تولیدی نقش عمده ای در اقتصاد کشور ایفا می کند.
امامی امین در این گفت و گو هدف این هیات های تجاری و اقتصادی از سفر به استان تهران را سرمایه گذاری و توسعه ارتباطات اقتصادی در زمینه های مختلف از جمله کالاهای ساختمانی، مواد غذایی، سرمایه گذاری، انتقال تکنولوژی و حضور در نمایشگاه های عرضه توانمندی ها ذکر کرد.
به گفته وی، فعالان اقتصادی استان تهران نیز برای توسعه تبادلات اقتصادی به کشورهای دیگر سفر کردند که شرکت در نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران در ساحل عاج، نمایشگاه صنعت و موتورشو در باکو، نمایشگاه ایران- اکسپو، نمایشگاه توانمندی های ایران در روسیه- جمهوری داغستان از جمله آن است.
امامی امین همچنین گفت: میزبانی از استاندار ایالت صوفیا در بلغارستان به منظور توسعه اقتصادی صادرات غیرنفتی در استان تهران نیز در دستور کار قرار گرفته است و به زودی این قرار اقتصادی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه اعزام هیات های بازاریابی و تجاری به خارج از کشور با هدف توسعه اقتصادی در استان انجام شده است حضور تولید کنندگان در نمایشگاه های صنعت ساختمان در بلژیک، چاپ و بسته بندی در بروکسل و نمایشگاه طلا و جواهرات در هنگ کنگ به منظور توجه به بخش خصوصی و ایجاد شرایط عرضه محصول های تولیدی و آشنایی با تکنولوژی روز در دنیا را از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه تبادلات اقتصادی فعالان استان تهران ذکر کرد.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران به اقدامات معاونت اقتصادی استانداری در بخش دیگری از اظهارات خود به تنظیم بازار و کنترل قیمت کالاهای اساسی در زمان بروز نوسانات قیمت اشاره کرد و نظارت بر تنظیم بازار در ایام خاص همچون ماه مبارک رمضان، توزیع نذورات ماه محرم، نمایشگاه های فروش پاییزه و فروش اصناف را از جمله اقدامات در این زمینه ذکر کرد.
وی برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا در ایام نوروز به مدت 10 روز و ذخیره سازی کالاهای اساسی و استراتژیک را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد که با هدف حفظ آرامش بازار انجام شده است.
امامی امین در خصوص اقدامات و عملکرد معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران از ابتدای سالجاری تاکنون نیز گفت: در حوزه برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری تابستان امسال با تصمیمات اتخاذ شده شاهد صرفه جویی 400 مگاواتی در مصرف برق بودیم و همچنین مصرف آب در وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.
تهرام/3036/ 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.