به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، علی کیان روز سه شنبه جریان بازدید از برخی پروژه های آبخیزداری افزود: 16 پروژه آبخیزداری و آبخوان داری با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی در حوزه های آبخیز این استان در دست اجرا است.
وی اظهار کرد: با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری ضمن مدیریت سیلاب، خسارت و تبعات سیل به طور محسوسی کاهش می یابد و علاوه بر حفظ منابع پایه (آب و خاک) سفره های آب زیر زمینی هم تقویت می شود.
وی به میزان پیشرفت عملیات پروژه های بازدید شده اشاره کرد و افزود: در این پروژه ها 80 هزار مترمکعب عملیات خاکی برای ایجاد پشته های خاکی با تراکم 85 درصد و سازه سنگی – ملاتی به حجم حدودی پنج هزار مترمکعب به منظور ایجاد بند انحرافی و سرریزهای روی پشته ها اجرا و احداث خواهد شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران ادامه داد: در این پروژه ها حدود 170 هکتار عملیات بیولوژیک در قالب بوته کاری با گونه آتریپلکس به مرحله اجرا درخواهد آمد.
وی همچنین به مزایای این پروژه ها اشاره کرد و افزود: با اجرای آنها علاوه بر ایمن سازی مراکز سکونتی و صنعتی پایین دست و اتوبان تهران – مشهد در برابر خطرات سیل؛ آبخوان های دشت ورامین که از دشت های بحرانی کشور محسوب می شود نیز تغذیه خواهد شد.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.