به گزارش ایرنا، مجید عسگری روز یکشنبه در نشست پدافند غیرعامل در اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی افزود: ظرفیت ابتلا به 41 تهدید دشمن در کشور وجود دارد که یکی از آن ها تهدید در حوزه آب و مراتع است.
وی ادامه داد: منابع طبیعی و آبخیزداری با انجام اقدام های آبخیزداری برای ذخیره سازی آب های سطحی و تغذیه سفره های زیر زمینی و در حوزه مرتعداری با جلوگیری آتش سوزی ها فقر مراتع نقش مهمی در جلوگیری این مشکلات برعهده دارند.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی خاطر نشان کرد: مسئولان و کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری با انجام فعالیت های بر اساس اهداف و نقشه راه کشور در زمینه پدافند غیر عامل می توانند از وقع بسیاری مشکلات در حوزه های آب، خاک و مراتع در استان جلوگیری کنند.
عسگری، تهدید های زیستی را یکی از اقدام های مهم دشمن علیه کشور دانست و گفت: نیاز این تهدید ها در حوزه های مختلف بر اساس جغرافیا استان و کشور احصا و راه های مقابله با آن ها در دستور کار مسئولان و کارشناسان منابع طبیعی قرار گیرد.
وی گفت: پدافند غیر عامل توجه به اقدام های امنیتی و پیشگیرانه است که باید در کنار همه کارها و فعالیت ها در دستور کار افراد قرار گیرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: چهار هزار و 580 پرونده منابع طبیعی در حوزه پدافند غیر عامل و به منظور مقابله با تهدیدهای دشمن تصویر برداری و به شکل الکترونیکی در مکانی مطمئن ذخیره سازی شده است.
یوسف یوسفی افزود: 2 هزار نقشه اراضی ملی و مراتع استان مرکزی نیز برای حفاظت از اراضی ملی و دولتی استان در بانک اطلاعات زمین اداره کل منابع طبیعی ذخیره سازی و نگهداری می شود.
وی ادامه داد: 160 حمله هکری امسال به یکی از ادارت منابع طبیعی استان مرکزی اتفاق افتاد که با اقدام به موقع کارشناسان این اداره کل نقش بر آب شد.
مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی تهیه سند زیستی این استان را از دیگر اقدام های این اداره کل در حوزه پدافند غیر عامل دانست و گفت: میزان سیل خیزی، فرسایش، پوشش گیاهی و مستثنیات نقاط مختلف استان برای مقابله با تهدیدات طبیعی و بیولوژیکی در این سند مشخص شده است.
یوسفی بحث آب را یکی از مشکلات در حوزه تهدیدات طبیعی پدافند غیر عامل استان مرکزی عنوان کرد و افزود: یکی از شیوه های مهم برای مقابله با بحران آب انجام طرح های آبخیزداری، مرتع داری و حفظ پوشش گیاهان برای مقابله با این تهدید است که اداره کل منابع طبیعی استان با اجرای طرح های آبخیزداری و حفاظت از مراتع مقابله با این تهدید را در دستور کار خود قرار داده است.
در این نشست معاون عملیات و اطلاعات سازمان پدافند غیر عامل کشور به همراه مدیرکل پدافند غیرعامل و مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی از قسمت های مختلف اداره کل منابع این استان بازدید کرد.
استان مرکزی با 29 هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.