به گزارش ایرنا، مجتبی یزدانی عصر سه شنبه در نشست خبری تمهیدات شهرداری تهران برای ماه های سرد امسال گفت: 4 ایستگاه پشتیبانی نیز برای این سایت های برف روبی پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: 42 ایستگاه برف تکانی نیز از مدتی پیش راه اندازی شده و هرس درختان سطح شهر به صورت مستمر انجام می شود.
به گفته یزدانی، چوب هایی مخصوص و نردبان های ویژه برای برف تکانی در اختیار نیروها قرار گرفته و کارگاه های آموزشی برای توجیه نیروها برگزار شده است.
معاون شهردار گفت که امسال سعی می شود بجای نمک از محلولی خاص برای آب کردن یخ و برف معابر استفاده می شود.
وی ادامه داد: سه هزار و 400 مخزن محلول پاشی و شن و نمک در رمپ و لوپ های تهران پیش بینی شده است.
یزدانی همچنین از بکارگیری یکهزار و 175 خودرو برای برف روبی معابر شهر خبر داد و گفت: 52 درصد این خودروها و ماشین آلات مکانیزه هستند.
به گفته این مقام مسئول، نقاطی که احتمال آبگرفتگی به هنگام بارش باران و برف در آنجا وجود دارد شناسایی و بیش از 70 درصد این نقاط ترمیم و اصلاح هندسی شد.
وی ادامه داد: بقیه این نقاط نیز ظرف چند روز آینده اصلاح هندسی می شود.
وی همچنین به لایروبی انهار، جوی ها، مسیل های آب و فاضلاب و کانال های شهر اشاره کرد و گفت: در مجموع 495 کانال رو باز، سرپوشیده و مدفون در شهر تهران وجود دارد که با پاکسازی و لایروبی آنها کمترین میزان گرفتگی آنها در بارش اخیر تهران را شاهد بودیم.
وی همچنین گفت که تمامی هماهنگی ها با پلیس راهور و هواشناسی و سازمان ها و نهادهای ذی ربط برای مواقع بحرانی انجام شده و با توجه به آسیب شناسی و تجربیات سال های گذشته دستورالعملی جامع تهیه و به مناطق برای اجرا ارسال شده است.
وی خاطرنشان کرد: امسال زمستان پربار و پربرفی خواهیم داشت اما با تمهیدات اندیشیده شده کمترین مشکل را در شهر خواهیم داشت.
تهرام/9343 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.