ولی الله شجاع پوریان عصر دوشنبه در جریان برنامه کتاب گردی مسئولان شهری در بازارچه کتاب و خیابان انقلاب اظهارداشت: با توجه به فعالیت در حوزه انتشار روزنامه، با مشکلات افزایش قیمت کاغذ و از رونق افتادن کتاب و کتابخوانی آشنا هستم.
وی رویکرد این معاونت را فرهنگی دانست و گفت: ارتباطمان را در این دوره بیش از گذشته با صنوف فرهنگی و ناشران و کتابفروشان افزایش خواهیم داد، مشکلات این صنوف را می شنویم و آنچه که در حوزه مدیریت شهری است، تدبیر کرده و حل می کنیم.

*فعالیت 200 کتابخانه در سرای محلات
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران نیز در این برنامه با اشاره به فعالیت یکصد کتابخانه عمومی ذیل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهارداشت: از 352 سرای محله در 200 سرا، کتابخانه محلی فعالیت می کند.
ابوالفضل رفیع گفت: براساس توجه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به موضوع کتاب و کتابخوانی، در کوتاه ترین زمان در 152 سرای محله دیگر، کتابخانه راه اندازی خواهد شد.
وی با اشاره به تجهیز و ارتقای امکانات کتابخانه ها از جمله مخزن افزود: در تلاش هستیم تا همه کتابخانه های سرای محلات به صورت شبکه به یکدیگر متصل شوند و مردم به سهولت به کتاب و سالن مطالعه دسترسی داشته باشند.
رفیع، هفته کتاب را فرصت مناسبی برای برگزاری برنامه های مختلف در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی دانست و افزود: به مناسبت این هفته، 113 برنامه در سطح مناطق 22 گانه شهر تهران برگزار و در تعدادی از مناطق کتابخانه هایی راه اندازی می شود.
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به پایه گذاری سنت کتابگردی توسط احمد مسجدجامعی اظهارداشت: شهرداری این سنت را مورد توجه قرار داده و بر برنامه های هفته کتاب تاکید دارد و امیدواریم این فعالیت ها نقطه عطفی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه باشد.
در ادامه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، مدیرکل فرهنگی شهرداری و جمعی از مسئولان با تعدادی از کتابفروشان بازارچه کتاب و خیابان انقلاب دیدار و گفت و گو کردند.
برنامه کتاب گردی به اهتمام اداره کل فرهنگی شهرداری تهران به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی عصر دوشنبه با حضور ولی الله شجاع پوریان معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار، ابوالفضل رفیع مدیرکل فرهنگی، فاطمه راکعی مشاور و مدیرکل امور بانوان شهرداری، نصرالله آبادیان شهردار منطقه 11 و جمعی از مسئولان در بازارچه کتاب و کتابفروشی های خیابان انقلاب برگزار شد.
در این برنامه از اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران دعوت شده بود که هیچ یک از اعضا حضور نداشتند.
بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی با شعار «حالِ خوش خواندن» از 24 آبان تا اول آذرماه با برگزار می ‌شود.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.