به گزارش ایرنا، نورعلی غلامحسین نیا سماکوش روز یکشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان، بیان کرد: همزمان با هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار از 21 تا 24 آبان، علاقه مندان می توانند برای عضویت، به کتابخانه های عمومی استان مراجعه و با ارائه مدارک به صورت رایگان ثبت نام کنند.
وی ادامه داد: تمام شهروندان می توانند پس از طی مراحل ثبت نام، از کلیه خدمات و امکانات کتابخانه عمومی در استان سمنان بهره مند شوند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 70 باب کتابخانه در استان سمنان فعالیت دارد، اضافه کرد: از این تعداد کتابخانه، 24 باب کتابخانه روستایی و 47 باب کتابخانه شهری است و از سال 92 تا سال امسال هفت باب کتابخانه اضافه شده است.
سماکوش، تعداد اعضای فعال کتابخانه های عمومی استان سمنان را بیش از 60 هزار نفر بیان کرد و گفت: از این تعداد عضو فعال، 27 هزار و 500 نفر مرد و 33 هزار نفر را بانوان تشکیل می دهند.
وی تصریح کرد: در طول سال برنامه های خاص و ویژه ای به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برگزار می شود و امسال از 18 تا30 آبان ماه برگزاری بیش از400 برنامه فرهنگی در استان پیش بینی شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان، همایش مولفان و نویسندگان دستگاه های اجرایی استان سمنان، تقدیر و تجلیل از کتابداران برتر و کتابخانه های برتر، افتتاح کتابخانه روستای نام نیک، اختتامیه کتابخانه برگزیدگان هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی و تقدیر از367 نفر از اعضای فعال در رده های سنی مختلف و بخش خانوادگی را از جمله این برنامه ها عنوان کرد.
سمنان از استان های برتر در شاخص های مختلف جشنواره های کتابخوانی کشور از جمله جشنواره کتابخوانی رضوی است.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.