به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، ابوالفضل رفیع افزود: اجرای برنامه های فرهنگی - مذهبی در پایانه مرزی شلمچه، مهران و چذابه توسط مناطق چهار، پنج و 6 شهرداری تهران اجرا می شود.
به گفته وی اهم فعالیت ها در مرزهای سه گانه شامل ایجاد حسینیه و نمازخانه، ذکر دعا و مصیبت، تهیه و توزیع بسته های فرهنگی و تبلیغی، اجرای ویژه برنامه فرهنگی در قالب صحنه ای، سخنرانی، پرده خوانی، پخش فیلم و کلیپ، اجرای گروه های هنری و تواشیح است.

برپایی نگارگذرهای عاشورایی
رفیع همچنین از برپایی نمایشگاه و نگارگذرهای عاشورایی با تاکید بر جلوه های هنری پیاده روی اربعین در پایانه های مرزی خبر داد و گفت: برقراری رادیو اربعین با پخش مستقیم مطالب برای اطلاع رسانی به زائران، پخش نواهای عاشورایی، آموزش و اطلاع رسانی موضوعات بهداشتی و امنیتی ازجمله دیگر برنامه هاست.
وی همچنین با اشاره به مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین در تهران از برپایی 6 موکب فرهنگی در مسیر به این منظور خبر داد و گفت: این موکب ها با مشارکت هیات های شاخص تهران برپا می شود و به زائران در مسیر راهپیمایی خدمت رسانی می کند.
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران همچنین از اجرای نمایش های خیابانی و آئینی در مراکز پرتردد شهری خبر داد و گفت: نمایشگاه عکس پیاده روی اربعین در سراهای محله های منتخب، پخش فیلم های مستند اربعین در تماشاسراهای سرای محله های منتخب، مسابقه خاطره نویسی از سفر اربعین، برگزاری مسابقه فرهنگی با عنوان «آموزه های نهضت عاشورایی و اربعین حسینی» از دیگر برنامه ها مناطق 22گانه شهر تهران در اربعین حسینی است.
تهرام/7245/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.