به گزارش ایرنا ، حسین کاغذلو روز دوشنبه در جلسه مشترک با مسئولان بنیاد مسکن استان تهران با تأکید بر لزوم نوسازی بافت فرسوده در مناطق روستایی گفت: یکی از مشکلات پیش روی اجرای طرح نوسازی و مقاوم سازی بافت روستایی، نداشتن آگاهی روستائیان از تسهیلاتی است که دولت در اختیار آنان قرار می دهد.
وی گفت: در بازدیدهایی که از مناطق روستایی به عمل آمده، برخی از روستائیان تصور می کنند که با هزینه های شخصی باید نسبت به نوسازی بافت فرسوده اقدام کنند و زمانی که در خصوص میزان تسهیلات ارائه شده از سوی دولت با آنان سخن به میان می آید، همگی به این امر راغب می شوند.
کاغذلو اظهار داشت: به منظور آگاهی بخشی به روستائیان در خصوص لزوم نوسازی و مقاوم سازی منازل روستایی، طرح اطلاع رسانی خانه به خانه به صورت مشترک بین بنیاد مسکن شهرستان ورامین و دهیاری های روستاهای بخش مرکزی و جوادآباد انجام می شود.
وی گفت: در اجرای این طرح ، مأموران با مراجعه حضوری به منازل ضمن اعلام فرسوده بودن منزل به مالک ، میزان تسهیلاتی که دولت برای نوسازی بافت فرسوده در اختیار آنان قرار می دهد را اطلاع رسانی می کنند و فرم های تقاضا را در همان محل کامل می کنند.
وی گفت: این طرح در بیش از 70 روستای شهرستان ورامین اجرا می شود.
فرماندار ورامین با اشاره به این که 81 درصد از بافت مسکونی مناطق روستایی ورامین فرسوده است اظهار داشت: دولت برای درجا سازی واحد مسکن روستایی250 میلیون ریال تسهیلات با سود 5 درصد، 80 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض بابت آواربرداری، تهیه نقشه و نظارت و یکصد میلیون ریال وام قرض الحسنه بانک مهر ایران اعطا می کند.
کاغذلو تصریح کرد: به منظور ترغیب روستائیان به نوسازی و نمایش تأثیر این اقدام در زندگی روستائیان، اجرای نوسازی و مقاوم سازی به صورت پایلوت در روستاهای علی آبادفرسوده و عبدل آباد در بخش مرکزی و روستاهای حصار سرخ و طاهر آباد در بخش جوادآباد به صورت کامل نوسازی می شود.
ورامین با دو بخش مرکزی و جوادآباد و بیش از 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.