محمود بدلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازسازی 6 هزار و 463 واحد مسکونی در مناطق زلزله زده به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی واگذار شده که از این تعداد، سه هزار و 448 واحد جزو واحدهای احداثی، سه هزار واحد جزو واحد های تعمیری و 15 واحد نیز نیازمند مقاوم سازی است.
وی اضافه کرد: بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان دالاهوی استان کرمانشاه شامل 143 روستا و سه شهر کرند غرب، گهواره و ریچاب به عنوان ستاد معین به این بنیاد سپرده شده است که یکهزار و 430 واحد شهری و پنج هزار و 33 واحد روستایی هستند.
وی ادامه داد: پس از تشکیل ستاد بازسازی در شهرستان دالاهو 101 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین از آذربایجان غربی به مناطق زلزله زده اعزام شد، که تاکنون 2 هزار و 18 واحد آواربرداری شده و بقیه نیز در حال انجام است.
وی بیان کرد: با توجه به بارش های فصلی مرحله بازسازی مناطق آسیب دیده از ضرورت و اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و باید در کوتاهترین زمان واحدهای آسیب دیده و تخریب شده مرمت و بازسازی شوند.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی ها تا پایان آذر امسال 80 درصد واحدهایی که به ستاد معین این استان سپرده شده است، بازسازی، تعمیر و تحویل متقاضیان می شود.
بدلی ادامه داد: تمام روستاییان می توانند از تسهیلات قرض الحسنه 300 میلیون ریالی به همراه 50 میلیون ریال وام بلاعوض بدون هیچ محدودیتی بهره مند شوند.
به گزارش ایرنا تلاش مسوولان آذربایجان غربی در بازسازی مناطق زلزله زده می تواند الگویی برای اجرای طرح های استانی باشد و می توان از تجربه های این حادثه ناگوار برای مقابله با بروز حوادث ناگوارتر در استان استفاده کرد.
به گزارش ایرنا زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 1396 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9.33 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
این زمین لرزه که کانون آن جنوب حلبچه عراق و نزدیک مرزهای ایران با عراق در امتداد استان کرمانشاه گزارش شد، زیان ها و آسیب های زیادی در استان های کرمانشاه و ایلام به بار آورد.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.