رضوان حکیم زاده روز دوشنبه در بازدید از ایرنا، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا استان تهران افزود: بر اساس نشانگرهایی که در شورای عالی آموزش و پرورش تعیین شده، در هیچ کلاس ابتدایی نباید تراکم بالای 26 نفر داشت.
وی یادآورشد: متاسفانه سازمان اداری و استخدامی کشور مبنای محاسبه نیروی انسانی در آموزش و پرورش را نسبت دانش آموزان به معلمان قرار داده و در آن مناطق محروم که ممکن است با تراکم بالای دانش آموزان مواجه باشند، مورد نظر قرار نگرفته است.
حکیم زاده اظهار داشت: نتیجه این محاسبه غلط ، شکل گیری کلاس های پر تراکم است که باید به آن گوناگونی فرهنگی ناشی از مهاجرت مردم از مناطق مختلف به حاشیه شهرها را هم اضافه کرد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: سهمیه استخدامی معلمان آموزش ابتدایی در سند تحول بنیادین در اولویت قرار دارد.
وی اظهار امیدواری کرد مناطق حاشیه ای و محروم به صورت خاص مد نظر قرار گیرد و معلمان مورد نیاز برای پاسخگویی به این تراکم جذب شوند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همچنین اظهار داشت: تفاهم نامه ای با کانون اتومبیلرانی و جهانگردی برای آموزش نکات ایمنی به مربیان به عنوان مسئولیت اجتماعی خود امضا شده است.
بیش از 380 هزار معلم هفت میلیون و 629 هزار و 106 نفر دانش‌آموز دوره ابتدایی را در سطح کشور تحت تعلیم دارند.

تهرام/3001//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.