به گزارش ایرنا علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در نود و نهمین جلسه شورا درباره انعقاد این قرارداد گفت: اهمیت شناخت گذشته اهمیت دسترسی به اسناد را نشان می دهد.
وی افزود: طی این‌تفاهم نامه صورت جلسات و مشروح جلسات انجمن شهر تهران از سال 1348 تا سال 1357 در اختیار سازمان اسناد قرار می گیرد.
اعطا اظهارداشت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مهمترین مراکز علمی و پژوهشی کشور محل رجوع و استناد محققین و پژوهشگران محسوب می‌شود و تمرکز اسناد و مدارک در این نهاد این فرصت مهم را برای مدیریت شهری تهران فراهم می‌کند تا به سوابق توسعه شهری تهران دسترسی پیدا کند و از این مجموعه ارزشمند برای برنامه‌ریزی های شهری آینده بهره ببرد.
اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران هم در این آئین اظهارداشت: بحث تحویل اسناد مربوط به اسناد ‌مذاکرات انجمن شهر قبل از انقلاب اسلامی است که با این تفاهم نامه تحویل سازمان اسناد شد.
وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب در سال 76 اولین انتخابات شوراها برگزار شد.
بروجردی افزود: امام راحل تمرکززدایی و توزیع قدرت بین کسانی که برای مردم تصمیم گیر هستند را از اهداف برگزاری انتخابات شوراها دانستند.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، دستیابی به مدیریت واحد شهری را از اهداف تشکیل شوراها عنوان کرد و گفت: اگر شورا بتواند به مدیریت واحد برسد تحول عظیمی در مدیریت شهرها رخ می دهد.
بروجردی خاطرنشان کرد: از نقاط تعارض‌قوه مجریه و شورا صحه گذاشتن بر مصوبات شورا بوده و این اسناد می تواند سابقه این نوع موارد باشد.
وی تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی بر اساس قانون موظف اند اسنادی که تولید می کنند را در اختیار سازمان قرار دهند.
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.