به گزارش ایرنا ، حسین عباسی روز پنجشنبه در جلسه مشترک با دهیاران بخش های مرکزی و جلیل آباد افزود: دهیاران موظفند با عمل به معیارها و شاخص‌های تعیین‌شده برای یک مدیر در نظام اسلامی و با باور و اعتقاد قلبی نسبت به سیاست‌های دولت، خدمت‌رسانی به مردم روستاها را تسهیل و تسریع کنند.
وی عزت‌نفس و درستکاری را از الزامات کاری دهیاران به‌عنوان مدیران روستایی دانست و اظهار داشت: دهیاران در اصل نمایندگان دولت در روستاها هستند و باید سیاست‌های دولت را باور داشته باشند ، در غیر این صورت نمی توانند دولت را همراهی و سیاست‌های ابلاغی را تبیین و اجرا کنند.
سرپرست فرمانداری پیشوا با تأکید بر لزوم خدمت رسانی شایسته و بی‌منت به مردم گفت:خدمت به مردم شب و روز نمی‌شناسد و همه مدیران شهرستان ازجمله دهیاران موظفند تا به‌صورت شبانه‌روزی سطح منطقه را رصد و پایش کرده و پاسخگوی نیازهای مردم باشند و در جهت رفع مشکلات آن‌ها گام بردارند.
عباسی اظهار داشت: دولت نگاه ویژه ای به روستاها دارد و دهیاران باید این نگاه را تقویت کرده و با افزایش میزان امکانات ، از مهاجرت روستائیان به شهرها بکاهند.
فرماندار شهرستان پیشوا با تأکید بر لزوم پیگیری دهیاران بر اجرای کارویژه های تعریف‌شده در روستاها خاطرنشان کرد: مقاوم‌سازی، توسعه فضای سبز، توسعه بوم گردی، ایجاد اشتغال و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز ازجمله کارویژه هایی است که برای دهیاران در روستاها تعریف‌شده و دهیاران موظف هستند اقدامات عملی و اثربخشی را در این راستا انجام دهند.
وی مقاوم‌سازی منازل روستایی را ضروری دانست و افزود: دولت تسهیلات ویژه ای را برای مقاوم سازی در نظر گرفته و دهیاران باید تلاش کنند تا ضمن آگاهی بخشی به مردم آنان را به استفاده از این تسهیلات مقاوم‌سازی منازل روستایی ترغیب کنند.
عباسی اشتغال‌زایی در روستاها را یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و سیاست‌های مدنظر عنوان کرد و اظهار داشت: حال حاضر که سطح خدمات عمرانی در روستاها به مرحله قابل قبولی رسیده است، دهیاران باید به دنبال ایجاد اشتغال و درآمد پایدار روستایی باشند.
فرماندار شهرستان پیشوا گفت: دهیاران فقط مسئول انجام امورات عمرانی در روستاها نیستند بلکه باید در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی و سایر اموری که مرتبط با مردم است، ورود جدی داشته باشند.
پیشوا با 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.