در روز تاریخی 13 آبان سه حادثه؛ تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال 43 در پی اعتراض و سخنرانی ایشان علیه لایحه کاپیتولاسیون، کشتار بیرحمانه دانش آموزان در تهران در سال 57 به دلیل اعتراض به رژیم ستمشاهی و حرکت شجاعانه دانشجویان پیرو خط امام (ره)‌ در تسخیر لانه جاسوسی در سال 58 در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نقش مهمی داشتند.
به گزارش روز چهارشنبه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سعید اوحدی افزود: این سازمان به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ویژه برنامه‌هایی را در قالب فرهنگسرای موقت مقاومت برگزار می‌کند.
وی گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با سه رویکرد تبعید حضرت امام(ره)، شهادت دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی برنامه‌های متفاوتی را در مراکز فرهنگی هنری برگزار می‌کند اما استکبارستیزی و تاکید بر جنبه‌های مقاومت در این فرهنگسرا مورد تاکید ویژه است.
اوحدی اظهارداشت: «فرهنگسرای مقاومت» از 15 بخش تشکیل شده که نمایشگاه «کتاب‌های مقاومت»، ویژه‌برنامه «نامه‌های مقاومت»؛ مسابقه‌نامه‌نویسی دانش‌آموزان برای دانش‌آموزان فلسطینی، بحرینی و یمنی و دبیرکل سازمان ملل متحد درباره تحریم‌های ظالمانه آمریکا، نمایشگاه کاریکاتور و تصویرسازی «حقوق بشر آمریکایی»، نمایش محیطی، توزیع سربندهای «من انقلابیم»، نمایشگاه تصویرسازی «تاریخ مستطاب آمریکا»، بخش ویژه شناخت و معرفی شهدای مدافع حرم، پخش کلیپ‌های ترویج فرهنگ مقاومت در غرفه «صوت مقاومت»، معرفی کتاب‌های تقریضی رهبر معظم انقلاب برای دانش‌آموزان و بستری برای معرفی فرهنگسراها و برنامه‌هایشان برای دانش‌آموزان از جمله آنهاست.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از راه‌اندازی نخستین کانون مقاومت خبر داد و گفت: برای نخستین بار کانون مقاومت در فرهنگسرای عطارنیشابوری تشکیل می‌شود و در بستر اتفاقات روز 13 آبان به دانش‌آموزان معرفی و از میان علاقه‌مندان عضوگیری می‌کند.
وی درباره سرفصل‌های آموزشی این کانون افزود: با توجه به رویکرد معارف فلسطین و صهیونیسم‌شناسی سر فصل‌هایی با موضوع ترویج فرهنگ مقاومت، شناخت فرهنگ مقاومت و حمایت از مقاومت جهانی اسلام در سه حوزه فلسطین، یمن و بحرین در این کانون پیگیری می‌شود.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.