به گزارش ایرنا، جاماندگان اربعین حسینی در تهران با پای پیاده مسیر 17 کیلومتری میدان امام حسین(ع) تا حرم عبداعظیم(ع) را طی کردند تا ارادت خود را به سید و سالار شهیدان ابراز کنند.
امروز یکبار دیگر قلب های آکنده از ایمان در وجود تک تک مردم ولایتمدار تهرانی به طپش درآمد و نوای وحدت و همدلی حسینی را در کربلای ایران طنین انداز کردند.
امروز شهرری شاهد جوانان و زنانی بود که عاشقانه تر از همیشه در خط مقدم دفاع از ارزش های عاشورایی ایستاده و یکصدا نوای یا حسین(ع) سر دادند.

** حضور پرشمار مادران با کودکان شیر خواره
زنانی که کودکان خود را در آغوش گرفته و در طول مسیر با زینب کبری و کودکان اسیر کربلا همدردی می کردند، سربند قرمز و سبز رنگ 'یا حسین' و 'یا رقیه' بر پیشانی کودکان نمایانگر اسارت و زجرهای کودکانی است که در کاروان حسینی حضور داشتند.
در مسیر پیاده روی اربعین شماری از زائران حسینی با در دست داشتن پرچم ایران اسلامی و سر دادن شعار 'یا حسین(ع)' به حرکت خود دامه می دادند.
پیرمردهایی که موهای سفیدشان نشان از حکایت و خاطرات بی شماری از عاشورا و اربعین داشت، شال های سیاه عزا را در گردن هایشان انداخته و در بین آنها پیرمردی نوحه سرایی می کرد و سایرین هم سینه زنی می کردند.
گرسنگی و تشنگی، خستگی مسافت طولانی از تهران تا شهرری برایشان معنایی نداشت و فقط عشق و دلدادگی را در چهره های زائران به وضوح دیده می شد.
پدران و مادرانی که نوزاداشان را در کالسکه های رنگارنگی حمل می کردند در بین راهپیمایان مشاهده می شدند، گویی اطفال خود را در این مراسم آورده اند تا به آنها بیاموزند عشق و دلدادگی به سالار شهیدان ابدی و جاودانه است.
جوانان و نوجوانان در طول مسیر چفیه هایی را بر گردن هایشان انداخته بودند تا بگویند؛ حسین جان امروز هم راهت ادامه دارد و جوانان و نوجوانان این مرز و بوم ایثار و شهامت تو را فراموش نخواهند کرد.
در گوشه ای دیگر از خیابان پیرمردی کناری نشسته بود و کفش های زائران را واکس می زد و مرتب می گفت حسین جان عزیز زهرا(س)، سر و جانم فدایت.

** دنیای عاشوراییان رنگ و بوی معنوی دارد
در این خیل عظیم جمعیت دنیا معنای دیگری دارد و انگار همه عاشقان در دنیایی دیگر قرار دارند و خود و منیت ها را فراموش کرده اند، همه به دنبال معشوق حقیقی خود می گشتند تا لحظه ای با او خلوت کنند و برای رسیدن به حرم عبدالعظیم حسینی(ع) لحظه شماری می کردند.
سوز سرما و هوای پاییزی کسی را از ادامه حرکت و طی کردن مسیر منصرف نکرد و زائران همچنان با پاهای پیاده مسیر را طی می کردند.
زیبایی دنیای عاشقان حسینی در بین جمعیت میلیونی زائران جلوه گر شده است و ایستگاه های صلواتی در گوشه گوشه خیابان ها و در مسیر برپا شدند تا پذیرای زائران باشند که عاشق حضور در صحن و سرای ابی عبدالله(ع) هستند.

** ایستگاه های صلواتی پذیرای زائران اربعین
توزیع آش و حلیم در ایستگاه های صلواتی و خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی(ع) در جای جای شهرری به چشم می خورد، در ایستگاه های صلواتی پیر و جوان کنار یکدیگر قرار گرفته اند و با عشق و اشتیاق از زوار پذیرایی می کنند.
ایستگاه های صلواتی همچون گذشته چای، کیک، آش، سوپ، حلیم و شربت در بین زائران پیاده روی حسین توزیع می کردند و زائران هم صبورانه علیرغم حجم انبوه جمعیت به سمت ایستگاه های صلواتی می رفتند و پذیرایی می شدند.
در وسط جمعیت 2 پسر نوجوان نشسته اند و کفش های زائران اباعبدالله الحسین(ع) را واکس می زنند و با صدای بلند می گوین؛د نوکران حسینی در خدمت شما هستند.
جوانانی که غرور و منیت در بین آنها معنایی نداشت و گویا قیامتی برپا شده و همه و همه در کنار هم با عشق و شور، حماسه ای به یاد ماندنی را خلق می کنند.

** هیات مذهبی زنجیر زنان در خیل جمعیت می درخشیدند
دسته های عزاداری با زنجیر زنی و طبل در بین جمعیت حضور داشتند و مداحان اهل بیت(ع) نیز به مدیحه سرایی می پرداختند و خیل عظیمی از جمعیت نیز آنها را همراهی و با سینه زدن و فریاد 'یا حسین' دسته عزارداری را یاری می کردند.
در طول مسیر حرکت زائران اباعبدالله الحسین(ع) که از میدان امام حسین (ع) به سمت حرم عبدالعظیم حسنی(ع) در شهرری می آیند برپایی مراسم تعزیه نیز به چشم می خورد.
تعزیه خوانان با برگزاری مراسم تعزیه بار دیگر حماسه و ایثار امام حسین (ع) و یاران باوفایش را برای زوار عاشق حسین بن علی (ع) تداعی می کردند تا آنها بدانند فرزند پیغمبر با هدف مبارزه با فساد و حکومت ظلم و جور به پا خواست و قیام کرد.
حضور جانبازان ویلچری نیز در بین هیات عزادار به چشم می خورد که چفیه بر گردن انداخته و با چشمانی گریان به سینه زنی پرداخته اند.
زنان و مردان در بین جمعیت پرچم های سرخ و سیاهی به دست داشتند که به نام ابا عبدالله الحسین(ع) مزین شده است. آنها پرچم را در بین جمعیت و بر فراز آسمان به اهتزاز در می آورند.
لحظه به لحظه بر تعداد افراد پرچم به دست و خیل مشتاقان حسینی(ع) افزوده می شد.

** ایستگاه های نقاشی کودکان در مسیر راهپیمایان
در طول حرکت مسیر راهپیمایان ایستگاه های نقاشی برای کودکان نیز استقرار یافته بود و کودکان در طی مسیر با حضور در این غرفه ها می توانستند بر اساس ذوق و میل خود موضوعاتی را برای نقاشی انتخاب کنند.
کودکان با حضور در غرفه های نقاشی و کشیدن تصاویری بر روی کاغذ تشکیل دهنده بخشی از برنامه های امروز به شمار می رفتند.
کاروان عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) استان تهران با عنوان جاماندگان کربلای حسینی امسال برای ششمین سال پیاپی با پای پیاده عازم حرم حضرت عبدالعظیم(ع) شدند.
سال گذشته بیش از یک میلیون نفر در این مراسم شرکت کردند و امسال هم در روز اربعین ساعت 6 صبح در میدان امام حسین (ع) گرد هم می‌آیند و به سمت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) حرکت می‌کنند.
آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و در کنار آن بارگاه شریف حضرات حمزه(ع) و طاهر(ع) در شهرری از قرن سوم تاکنون، به عنوان یکی از مشهورترین اماکن زیارتی و سیاحتی ایران مورد توجه و عنایت دوست داران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.