سردار محمد رضا یزدی روز سه شنبه درحاشیه مراسم جاماندگان اربعین حسینی در میدان امام حسین(ع) به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اینکه برخی مردم به دلایلی از جمله بیماری، مشکلات مالی و کهولت سن نتوانستند به کربلای معلی مشرف شوند، ولی این فرصت را دارند تا در این مراسم معنوی تهران شرکت کنند.
وی تصریح کرد: پنج مسیر راهپیمایی اربعین از میدان امام حسین(ع)، میدان جهاد، امامزاده حسن(ع)، ورامین و قرچک انجام می شود.
فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ عنوان کرد: در مسیر 15 کیلومتری پیاده روی تا حرم عبدالعظیم الحسنی(ع) موکب های متعدد پذیرایی و فرهنگی تدارک دیده شده تا بتوانند به عزاداران خدمت رسانی و فرهنگ اربعین و ظلم ستیزی را آشنا کنند.
وی گفت: تمامی تمهیدات امنیتی و خدماتی برای مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین در تهران اندیشیده شده و هماهنگی های لازم برای برگزاری هرچه باشکوهتر این مراسم معنوی انجام شده است.
به گزارش ایرنا، کاروان عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) استان تهران با عنوان جاماندگان کربلای حسینی امسال برای ششمین سال پیاپی با پای پیاده عازم حرم حضرت عبدالعظیم(ع) شدند.
سال گذشته بیش از یک میلیون نفر در این مراسم شرکت کردند و امسال هم در روز اربعین ساعت 6 صبح در میدان امام حسین (ع) گرد هم می‌آیند و به سمت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) حرکت می‌کنند.
آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و در کنار آن بارگاه شریف حضرات حمزه(ع) و طاهر(ع) در شهرری از قرن سوم تاکنون، به عنوان یکی از مشهورترین اماکن زیارتی و سیاحتی ایران مورد توجه و عنایت دوست داران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده است.
تهرام/7247/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.