بررسی عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز طی نیمه نخست سال جاری نشان می دهد که حجم قاچاق کالا کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا، در راستای بازرسی‌های انجام شده از مراکز خرد و کلان در سطح عرضه، توسط تیم بازرسان مبارزه با قاچاق کالا سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران در نیمه‌نخست سال‌جاری بیش از ۲۶ هزار بازرسی در استان تهران در قالب تیم‌های گشتی صورت گرفته است.

در پی این امر تعداد ۷۴۷ پرونده تخلف به ارزش ۱۰۸ میلیارد و ۴۲۱ میلیون و ۷۹۵ هزار و ۱۸۰ ریال تشکیل شده و برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شده است.

گزارش عملکرد بازرسی‌های انجام شده از مراکز خرد و کلان در سطح عرضه در استان تهران نشان می‌دهد که در ۶ماهه نخست سال ۹۷ برابر با ۲۶ هزار و ۹۱ بازرسی صورت گرفته در حالی‌که میزان بازرسی‌های در مدت مشابه سال ۹۶ برابر با ۱۳ هزار و ۸۵۵ مورد گزارش شده است. این امر نشان از آن دارد که تعداد بازرسی‌های انجام شده از سوی بازرسان سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران در قالب تیم‌های گشت مشترک نسبت به سال گذشته با افزایش روبرو شده است.

اما از آن‌سو تعداد پرونده‌های تشکیل شده در نیمه‌نخست سال‌جاری ۷۴۷ مورد گزارش شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته این تعداد برابر با ۸۹۹ مورد بوده است. بررسی این روند نیز نشان دهنده کاهش قاچاق در سطح استان تهران است.

علاوه بر این از تعداد کل بازرسی‌های صورت گرفته در استان تهران، تعداد ۴ هزار و ۱۸۷ مورد بازرسی در شهر تهران و ۲۱ هزار و ۹۰۴ مورد نیز در شهرستان‌های تابعه استان تهران صورت گرفته است.

همچنین سهم شهر تهران از پرونده‌های تخلف تشکیل شده برابر با ۳۱۶ پرونده به ارزش ۱۱ میلیارد و ۳۲۷ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۶۰۰ ریال بوده در حالی که ۴۳۱ پرونده تخلف مربوط به شهرستان‌های تابعه استان تهران است.

بیشترین کالاهای قاچاق مکشوفه در نیمه‌نخست سال‌جاری نیز به ترتیب مرتبط با گروه‌های لوازم آرایشی بهداشتی، کالای عطاری، سیگار، توتون، تنباکو و محصولات دخانی، میوه، دارو، مواد خوراکی و صنایع غذایی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.