به گزارش خبرنگار ایرنا امیرحسین جابرانصاری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این اقدام با همکاری تولیت مسجد کوفه و میثم تمار به عنوان 'کار تشویقی' به خدام الحسین شهرداری تهران سپرده و انجام شد.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در استان نجف افزود:در شهر نجف در منطقه 'حولی' موکبی به منظور اسکان زائران ‌راه اندازی شده است.
جابرانصاری با بیان اینکه ظرفیت این موکب در سال های گذشته پنج هزار نفربود گفت: امسال ظرفیت این موکب 10 هزار نفر شامل 47 باب چادر است که توسط نیروهای سازمان بهشت زهرا (س) فراهم است.
وی با اشاره به اینکه این چادرها تجهیز شده و در زمان بارندگی‌نیز مشکلی نداشتند عنوان کرد: این موکب با نظارت ستاد بازسازی عتبات عالیات اداره می شود.
نماینده شهرداری تهران در استان نجف ادامه داد: حدود 40 نفر از نیروهای سازمان بهشت زهرا نیز کار نظافت را برعهده دارند و نسبت به نظافت خیابان ها و معابر حاشیه حرم با همکاری عتبه علویه اقدام می کنند.
وی با بیان اینکه روزانه 300 نفر از نیروها در 2 شیفت کاری نظافت معابر اطراف حرم را برعهده دارند اظهارداشت: علاوه بر سایر تجهیزات 700 مخزن پسماند و 10 تن کیسه ویژه حمل پسماند نیز بین موکب ها توزیع شده است.
جابرانصاری گفت: در شهر کوفه 80 نفر از پاکبان ها در 2 شیفت کاری نظافت و پاکسازی معابر، مسجد کوفه و منزل امیرالمومنین(ع) را انجام می دهند.
وی با اشاره به اینکه بخشی از تجهیزات نیز از نجف به کوفه منتقل شده افزود: در زمان های شلوغی موکب بهشت زهرا روزانه از حدود 8 هزار نفر میزبانی کرده است.
نماینده شهرداری تهران اضافه کرد: تیم های آتش نشانی در نجف و آشپزخانه های استان تهران در طبقه منفی 2 صحن حضرت زهرا(س) نیز مستقر شده اند.
به گزارش ایرنا افزون بر یکهزار و 350 نفر از نیروهای شهرداری برای ارائه خدمات به زائران اربعین در کشور عراق مستقر شده اند.
تهرام/9353/1109/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.