عباس صفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بودجه 77 میلیاردی سال گذشته شهرداری با 79 میلیارد تومان وصول شد اظهارداشت: با تصویب بودجه 80 میلیارد تومانی توسط شورای اسلامی شهر، تکمیل پروژه های نیمه تمام در اولویت این نهاد شهری قرار گرفت.
به گفته وی بخش هایی همچون توسعه شبکه معابر، سیما و منظر شهری، تقویت حوزه گردشگری و سرمایه گذاری، حمل و نقل و توسعه فضای سبز درنظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: بلوار بعثت از جمله محورهای مهم داخل شهری دماوند است که با توجه به حجم تردد در این مسیر، بخش عمده مشکلات تردد شهروندان مرتفع شده و با تغییر محل تقاطع روبه روی فرهنگیان، عبور و مرور با امنیت بیشتری انجام خواهد شد.
شهردار دماوند به بلوار شورا به عنوان یک راه ارتباطی مهم در کاهش ترافیک مرکز شهر و مسیری گردشگری اشاره و بیان کرد: برای تعریض این محور با حجم عملیات سنگی بسیار عظیمی مواجه شدیم ولی تاکنون 90درصد تخریب و تعریض انجام شده و تلاش داریم تا پایان سال به پایان برسد.
این مقام مسئول با اشاره به موضوع حاشیه نشینی در این محور گفت: با اجرای این پروژه موضوع حاشیه نشینی اطراف محور که از سال های گذشته وجود داشته است حل می شود.
وی یکی دیگر از پروژه های مهم شهر دماوند را زهکشی بلوار آیت الله خامنه ای دانست و تصریح کرد: بخش عمده مشکلات جاری شدن آب های سطحی در محدوده انتهایی این بلوار بویژه در فصل بارش با اتمام عملیات زهکشی مرتفع خواهد شد.
صفری یکی از اقدامات مطلوب شهرداری در بخش کشتارگاه را تبدیل پساب کشتارگاه دماوند به آب کشاورزی دانست و گفت: کشتارگاه این شهر بعد از حدود 40 سال با اتمام فاز دوم تصفیه خانه حل می شود و روزانه 110 مترمکعب پساب را به آب کشاورزی تبدیل خواهد کرد.
این مقام مسئول ادامه داد: بهره برداری از یخچال پیش سردکن با ظرفیت 500 راس دام از دیگر اقدامات است که با هدف افزایش سلامت و بهداشت دام های ذبح شده ایجاد می شود؛ همچنین تکمیل ساختمان اداری و تبدیل کشتارگاه به یک واحد صنعتی از اقدامات بعدی خواهد بود.

**70هزار متر آسفالت و 20 هزار متر جدول گذاری
شهردار دماوند با بیان اینکه تاکنون 70 هزار متر مربع آسفالت و حدود 20 هزار متر جدول گذاری انجام شده است گفت: جدول گذاری، زیرسازی و آسفالت، روشنایی معابر و تکمیل پروژه آتش نشانی منطقه مشا از جمله دیگر اقدامات است.
شهردار دماوند در خصوص ترافیک بلوار بعثت محدوده میدان شهدا و ورودی محله جیلارد نیز بیان کرد: حجم ترافیک این منطقه از جمله دغدغه های شهرداری است که درصددیم بلوار یادگار امام را تا خیابان واقع در ضلع شمالی اداره راه و شهرسازی متصل کنیم و حجم ترافیک این محور کاهش یابد.
شهردار ادامه داد: پیش بینی بریدگی روبه روی دادگستری با توجه به وسیع بودن محور می تواند موجب کاهش خطرات احتمالی و ترافیک شود.
صفری همچنین به پروژه مجموعه پارکینگ و ایستگاه تاکسی در میدان 17 شهریور اشاره کرد و گفت: برای ساماندهی ایستگاه های تاکسی طرحی پیش بینی شده که در زمان کوتاه قابل اجراست.
این مدیر شهری به اقدامات صورت گرفته در حوزه فضای سبز نیز اشاره و تصریح کرد: تکمیل بوستان شهربازی و اجرای کامل آبنمای آب و آتش، تکمیل پارک جلو اداره گاز و درختکاری در سطح وسیع در مناطق مختلف شهر از جمله اقدامات حوزه فضای سبز است.

** تخصیص بودجه 3میلیارد تومانی به پروژه سرهار
شهردار دماوند با اشاره به پروژه کمربندی غربی شهر دماوند (سرهار) گفت: این پروژه اکنون با مشارکت راه و شهرسازی، استانداری تهران و شهرداری دماوند به عنوان یک پروژه ای کلیدی در حوزه توسعه معابر در حال اجراست.
وی افزود: امسال برای تکمیل این پروژه بیش از 3 میلیارد تومان توسط شهرداری هزینه شده است.
صفری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه پسماند و نخاله های ساختمانی بیان کرد: طرح ارزیابی زیست محیطی با مشارکت بخش خصوصی در منطقه گندک به عنوان منطقه نگهداری زباله شرق استان با مشارکت شهرستان های دماوند و پردیس اجرا و اکنون خط پردازش آن نصب شده است.
این مسئول به حوزه سرمایه گذاری شهرداری دماوند اشاره کرد و گفت: اجرای فاز دوم پروژه بازار میوه و تره بار، تکمیل محوطه تفریحی میدان معلم، پمپ بنزین بلوار شورا، استقرار مرکز حوزه خدمات سفر شهرستان دماوند در محوطه بوستان شهربازی با تغییر مکان پلیس راه و ساماندهی دوربین های مداربسته شهر با توجه به افزایش ضریب ایمنی و خدماتی از جمله این اقدامات است.
شهرستان دماوند در شمال شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7246/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.