به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ سردار حسین رحیمی روز سه شنبه در حاشیه اجرای مرحله چهارم طرح سراسری دستگیری مخلان نظم و امنیت در گفت وگو با خبرنگاران توضیح داد: چهارشنبه هفته گذشته خبری به کلانتری 140 باغ‌ فیض مبنی بر اینکه خودرویی در حال سوختن است واصل شد.
وی ادامه داد: مأموران کلانتری بلافاصله در محل حضور یافتند و متوجه ‌شدند فردی نیز داخل خودرو در حال سوختن است که به دنبال آن ماموران اداره جنایی پلیس آگاهی به محل اعزام و اعضای خانواده فرد نیز دعوت شدند.
رحیمی گفت: براساس نظریه پزشک قانونی که بخشی از آن به پلیس داده شده خودسوزی فرد محرز است و پزشکی قانونی نظریه صریح دارد مبنی بر اینکه این فرد خودسوزی کرده است.
فرمانده پلیس تهران بزرگ در پاسخ به اینکه گفته شده فرد مذکور با ضربه های چاقو به قتل رسیده و بعد سوخته است اظهارداشت: این خبرها صحیح نیست زیرا طبق نظریه پزشکی قانونی خودسوزی این فرد محرز است و حتی عنوان شده که به خاطر استنشاق دود در داخل شش‌ها این فرد جان باخته است.
وی افزود: خانواده این فرد نیز اعلام کرده‌اند که فرد مذکور از وضعیت زندگی و درآمد خود ناراضی بوده و چند بار اعلام کرده بود قصد خودکشی دارد.
رحیمی با بیان اینکه هنوز این پرونده در حال رسیدگی است تاکید کرد: به طور قطع دستگاه قضا با افرادی که اقدام به تشویش اذهان عمومی می‌کنند برخورد خواهد کرد.

**احتمال تعویق اجرای طرح کاهش
رئیس پلیس تهران بزرگ در ادامه این نشست همچنین اعلام کرد: اگر ا حساس کنیم مردم در اجرای طرح کاهش آلودگی هوا دچار مشکل می شوند و زیرساخت ها آماده نشده فرصتی را به مردم خواهیم داد.
به گزارش ایرنا براساس اجرای طرح کاهش مقرر است از امروز(اول آبان) خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند در همه نقاط شهر تهران جریمه شوند.
پیشتر خودروهای فاقد معاینه فنی در صورت ورود به محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک روزانه 50 هزارتومان جریمه می شدند.
رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه باید زیرساخت‌های اجرای چنین طرحی آماده شود اظهارداشت: باید مردم بتوانند براحتی معاینه فنی را دریافت کنند اما خبرهایی به ما رسیده که صف های طویل برای دریافت معاینه فنی ایجاد شده است.
رحیمی همچنین درباره اینکه آیا خودروهای دارای بالای یک میلیون تومان عوارض توقیف می شوند یا خیر توضیح داد: اعمال قانون صرفاً بر اساس قانون و توسط ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی که در دانشکده آموزش دیده و مجوز لازم را دارند انجام می‌شود.
وی گفت: چیزی فراتر از قانون برای ما وجود ندارد و ما نیز بر اساس قانون رفتار خواهیم کرد.

**بازداشت مخلان نظم و امنیت
رئیس پلیس تهران بزرگ همچنین با بیان اینکه طی 48 ساعت گذشته 240 نفر از اراذل و اوباش، مزاحمان نوامیس، زورگیران و متجاوزان به عنف بازداشت شده اند گفت: 210 واحد صنفی متخلف همچون قهوه خانه و باشگاه بدنسازی نیز پاکسازی شدند.
به گفته وی همچنین در اجرای طرح بازداشت مخلان نظم و امنیت 68 تفرجگاه و پارک از وجود اراذل و اوباش پاکسازی شد.
وی ادامه داد: همچنین 16 انبار دپو(نگهداری) کتاب های غیرمجاز کشف، با عوامل این اقدام برخورد و 15 تن در این زمینه بازداشت شدند.
رئیس پلیس پایتخت به دستگیری افرادی نیز اشاره کرد که با جعل عنوان پلیس اماکن به واحدهای صنفی مراجعه و از مالکان آنها اخاذی می کردند.
به گفته رحیمی سارقانی که چندی پیش کیف رایزن سفارت ژاپن را نیز سرقت کرده بودند بازداشت شدند.

تهرام/3036/1109/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.