زهره عبادتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: بازرسان اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان حین گشت، کنترل و پایش واحدهای صنعتی و خدماتی متوجه تخلیه غیر مجاز پسماند چوب توسط یک دستگاه کامیون در محدوده گردنه حسن آباد در جاده قدیم قم شدند.
وی ادامه داد: براساس بررسی های به عمل آمده، مدارک و مستندات کشف شده از بار کامیون مشخص شد که چوب های تخلیه شده از نوع پالت و به نوعی ضایعات چوبی محسوب می شده که راننده اقدام به تخلیه و آتش زدن آن در اراضی حاشیه جاده قدیم قم می کرد و موجب آلودگی محیط زیست می شد.
عبادتی با اشاره به اینکه بازرسان پس از تخلیه و قبل از آتش زدن پالت های چوبی به محل رسیده بودند، اظهار داشت: پس از بارگیر مجدد پالت های چوبی، راننده به مراجع قضائی معرفی شد.
وی ادامه داد: وسعت و گستردگی اراضی شهرستان ری به ویژه در بخش فشافویه، کنترل و نظارت بر پسماند ریزان و پسماند سوزان را بسیار سخت کرده است.
عبادتی با بیان اینکه اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان ری گشت های ویژه شبانه روزی برای مقابله با پسماند سوزی ایجاد کرده است، اظهار داشت: پسماند سوزی با انتشار حجم زیادی از مواد آلاینده به هوا موجب انتشار بوی نامطبوع در سطح منطقه و به ویژه محور اتوبان تهران ـ قم و اطراف فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) می شود.
وی یادآور شد: بر اساس ماده 16 قانون مدیریت پسماند، اشخاص متخلف در این زمینه به حکم مراجع قضایی به جزای نقدی محکوم و بر اساس ماده 20 این قانون، خودروهای تخلیه کننده پسماندهای صنعتی ویژه در اماکن غیر مجاز علاوه بر اعمال حداکثر مجازات های مذکور تا 10هفته توقیف می شوند.
عبادتی در پایان اضافه کرد: شهروندان می توانند گزارش های خود را در زمینه آلودگی ها، تخریب و تخلفات زیست محیطی به سامانه پیامکی 1540 گزارش دهند.
شهرستان ری با یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.
/6003/3218
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.