به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا کاظمی روز سه شنبه در آیین نمادین بیست و یکمین انتخابات شوراهای دانش آموزی در مدرسه دخترانه دوره اول متوسطه وحدت منطقه هفت تهران اظهارداشت: امروز بزرگترین نمایش و همایش مشارکت اجتماعی دانش آموزان به اجرا درآمد و آنان شجاعت کرده و خود را در معرض انتخاب سایر دانش آموزان قرار دادند.
وی دستیابی دانش آموز به حیات طیبه را اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: براین اساس دانش آموزان به عنوان آینده سازان باید از یک زندگی سعادتمند دنیوی و اخروی بهره مند شوند.
وی افزود: اگر قرار باشد جامعه ای متعادل، متوازن و برخوردار از هنجارهای درست باشد، نیازمند دانش آموزانی هستیم که در تمام عرصه های تربیتی به بالاترین درجه کمال و بلوغ برسند.
وی اظهارداشت: ما به دانش آموزان تک بعدی و تک ساحتی و نامتعادل نیاز نداریم بلکه به دانش آموزانی نیاز داریم که زندگی کردن، در کنار هم بودن و باهم به زیستن در فعالیت های مدرسه را بیاموزند که این افراد می توانند انسان های موثر در جامعه باشند.
کاظمی مشارکت را از دیگر راه های دستیابی دانش آموزان به حیات طیبه عنوان کرد و گفت: امروز راه حل بسیاری از مشکلات ما در عرصه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی نیازمند مشارکت است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر امروز قرار است اتفاق مبارکی در حوزه های مختلف از جمله فرهنگی و تربیتی بیفتد، نیاز به مشارکت همه مردم داریم.
کاظمی همچنین بر مشارکت همه ارکان آموزش و پرورش از جمله معلمان، اولیا و مربیان و کارکنان برای دستیابی به اهداف این نهاد تاکید کرد.
وی بهترین میدان برای تربیت دانش آموزان و نهادینه کردن مشارکت در تمام عرصه های جامعه را انتخابات شوراهای دانش آموزی عنوان کرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: این شورا از مهمترین ارکان مدرسه است که همه دانش آموزان در شکل گیری آن دخالت دارند و می توانند به عنوان نماینده دانش آموزان مطالبه و مشارکت کنند و باید به تحقق شوراهای دانش آموزی توجه ویژه ای شود.
کاظمی با اشاره به سیاست های آموزش و پرورش بر مهارت آموزی و ایجاد فرصت های تربیتی گفت: بر اساس این سیاست ها، شوراهای دانش آموزی در قالب انجمن های مختلف به عنوان نهاد فرهنگی فعالیت خواهند کرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: مدیران و مسئولان واحدهای آموزشی باید شوراهای دانش آموزی را جدی بگیرند و زمینه را برای فعالیت انجمن های،مختلف شوراهای دانش آموزی فراهم کنند.
وی اظهارداشت: مدیران مدارس باید شورای دانش آموزی را در عرصه تصمیم گیری و تصمیم سازی و اجرای برنامه ها مشارکت دهند.
کاظمی از دانش آموزان درخواست کرد:همان طور که با شجاعت در عرصه انتخابات، ابراز وجود و بیان توانمندی های خود حضور دارند، شورای دانش آموزی را به شورای پرتحرک، فعال تبدیل کرده و به عنوان یکی از بازوان توانمند اجرایی مدرسه فعالیت کنند و همچنین به تمرین مشارکت و توانمندی سایر دانش آموزان و ارتقای کیفیت فعالیت های مدرسه کمک کنند.
بیست و یکمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی روز سه شنبه به صورت نمادین با حضور علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش و عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی از مسئولان
در مدرسه دخترانه دوره اول متوسطه وحدت منطقه هفت شهر تهران برگزار شد.
تهرام/7245/3225 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.