شهربانو امانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه طرح توسعه حمل و نقل محور از محورهای اصلی برنامه سوم شهر تهران است اظهارداشت:این حوزه با مشارکت نهادهای خصوصی می تواند توسعه پیدا کند.
به گفته وی اهداف بسیاری برای طرح TOD تبیین شده که یکی از آنها انسان محورکردن شهر و چگونگی توسعه شهری است که در این حوزه، احیای معابر و محلات، حمل و نقل عمومی و دسترسی شهروندان به ایستگاه مترو یا اتوبوس تندرو در پنج دقیقه و ندادن مجوز به بلندمرتبه سازی در معابر کوچک مورد توجه قرار می گیرد.
وی، توسعه تراکم در حومه ایستگاه های مترو را از دیگر موارد قابل توجه در طرح TOD عنوان و بیان کرد: با این طرح می توان برای شهر و شهرداری درآمد ایجاد کرد و همه خدمات شهری اعم از بیمارستان، آموزشگاه، مسکن حتی مسکن اجتماعی هم مدنظر است که دیگر مسکن بالاشهر و پایین شهر، نخواهیم داشت و شهر زیست پذیر می شود.
امانی با اشاره به مولفه های طرح TOD در برنامه توسعه شهر تهران افزود: این طرح در مناطق 22 و 12 بخصوص بازار تهران در حوزه مبلمان شهری و پیاده راه سازی تا حدودی اجرا شد.
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اظهارداشت: در این شورا ضمن راه اندازی کمیته TOD حدود یکسال مطالعه انجام و کارگروه هایی تشکیل شد که استفاده از دوچرخه ازجمله آنهاست.
امانی این طرح را فرصتی برای آموزش، زندگی، تفریح و نشاط شهر دانست و بر مشارکت نهادهای خصوصی در آن تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، کاهش معضل آلودگی های هوا، بصری و صوتی، افزایش ایمنی تردد عابران، پایین آمدن هزینه های خانوار ناشی از حمل و نقل، توازن بخشی به توسعه های شهری، تعادل در نظام کاربری و ترویج پیاده مداری از جمله مزایای طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی اعلام شده است.
تهرام/3225/ 7245/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.