به گزارش ایرنا، سیدمحمد بطحایی روز سه شنبه در آئین افتتاح مدرسه هفت کلاسه روستای حصارقاضی از توابع بخش جوادآباد ورامین افزود: افتتاح و بهره برداری از هر مدرسه ، راه جدیدی را به سمت دانایی و بصیرت می گشاید ومسیر را برای افرایش معرفت انسان ها هموار می سازد.
وی اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید به لطف خداوند و همت خیرین نیکوکار و خیر اندیش ، هشت هزار کلاس درجدید به مجموعه آموزش و پرورش افزوده شده و تا پایان امسال 2 هزار کلاس درس دیگر به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به تحصیل دانش آموزان اتباع در کنار دانش آموزان ایرانی در مدارس عادی کشور گفت:با سربلندی و افتخاراعلام می کنیم که دانش آموزانی از هر کجای دنیا که در سنین تحصیلی در ایران زندگی می کنند ، بدون تفاوت با دانش آموزانی ایرانی به تحصیل مشغولند و یک سوم از مدارس کشور ، پذیرای آنان می باشند.
بطحایی گفت: کشورهای اروپایی که فریاد حقوق بشرشان گوش دنیا را پر کرده است ، چنین امکاناتی را در اختیار پناهندگان قرار نمی دهند و در خوشبینانه ترین حالت ، برای این افراد مدرسه و فضای آموزشی جداگانه تهیه می کنند.
وی افزود: حضور اتباع بیگانه در مدارس عادی کشور برخاسته از آموزه های دینی و الهی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب است که دانش آموزان اتباع خارجی در استفاده و بهره مندی از نظام تعلیم و تربیت هیچ فرقی با دانش آموزان ایرانی ندارند و این خدمات بدون هیچ منتی ارائه می شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: افتتاح دبستان هفت کلاسه شهدای دانایی با همکاری کمیساریای عالی پناهندگان ، نمادی از رویکرد جمهوری اسلامی است که در جهت فضای تعلیم و تربیت پیش بینی کرده است
بطحایی اظهار داشت:آموزش و پرورش در تلاش است که پله های تحول را یک به یک طی کرده و نظام آموزش و پرورش را به آنچه در سند تحول ترسیم شده است نزدیک نماید.
وی تصریح کرد:مهمترین عامل در مسیر تحول آموزشی ، نیروی انسانی است که شایستگی لازم و انگیره کافی را برای به کارگیری این شایستگی ها داشته باشد.
مدرسه هفت کلاسه روستای حصار قاضی از توابع بخش جوادآباد ورامین با همکاری سازمان نوسازی و تجهیز مدارس و کمیساریای عالی پناهندگان با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال احداث شده است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.