احمد احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نهاد امدادی از ابتدای سال تاکنون 600 عضو جدید را در دو شاخه داوطبان (افراد بالای 29 سال) و جوانان (زیر 29 سال) جذب کرده است.
وی عنوان کرد: جمعیت جوانان هلال احمر در قالب طرح 'غنچه های هلال' در مهد کودک ها و 'طرح دادرس' در کانون های دانش آموزی پایه هشتم به بالا و کانون های دانشجویی اقدام به عضو گیری و آموزش امداد و نجات می کند.
احمدی با بیان اینکه جوانان عضو 22 ساعت کلاس حضوری و 40 ساعت کلاس غیر حضوری امداد را فرا گرفتند افزود: این آموزش ها شامل کمک های اولیه، شناخت علایم حیاتی، برخورد با شکستگی، خون ریزی و تنفس مصنوعی است.
وی یادآور شد: هدف اصلی جمعیت هلال احمر از آموزش جوانان تحقق شعار 'هر خانواده یک امدادگر است' تا بدین وسیله در مواقع حساس و بحرانی یک امدادگر در کنار خانواده ها باشد.
احمدی ادامه داد: هلال احمر ری در حوزه قیامدشت، شهرری، بوستان ولایت، مدارس و پایگاه های بسیج عضو داوطلب جذب می کند و علاقه مندان می توانند در این حوزه ها اقدام به ثبت نام نمایند.
وی در ادامه با بیان اینکه بیش از 30 مدرسه شهرستان ری در طرح 'دادرس' مشارکت دارند، گفت: دانش آموزان پایه هشتم به بالای شهرستان ری در 2 سال گذشته رتبه اول مسابقات این طرح را در استان کسب کرده و به مراحل کشوری راه یافته اند.
احمدی عنوان کرد: دانش آموزان در طرح ' دادرس' کمک های اولیه، پناهگیری در زمان زلزله، اطفاء حریق را تمرین می کنند.
هلال احمر شهرستان ری در حال حاضر 2 هزار و 600 عضو در بخش جوانان دارد که دوره های مقدماتی و پیشرفته امداد و نجات را زیر نظر استادان برجسته کشور گذرانده اند.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
/6003/3218
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.