به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الله میرزایی روز یکشنبه در نشست تشریح برنامه سوم با بیان اینکه ۴۰ گزارش پشتیبان برای تدوین برنامه سوم تهیه شد اظهارداشت: گزارش هزینه های تدوین برنامه سوم امروز به شهردار تهران ارسال شد.
وی تصریح کرد: چرا هزینه برای خرید میز و صندلی طبیعی تلقی می شود اما این فرهنگ برای کار علمی وجود ندارد؛ اگر از کسی برای خواندن آواز دعوت کنید هزینه آن از سخنرانی یک استاد دانشگاه بیشتر است.
میرزایی هزینه قرارداد تدوین برنامه دوم در سال 92 را یک میلیارد و 200 میلیون تومان عنوان و تصریح کرد: از آن روز تاکنون نرخ تورم 100 درصدی پشت سر گذاشته ایم.
معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: جدول داده ستانده شهر تهران، تعاملات پایتخت با سایر شهرستان های استان و نیز استان البرز، گزارش مفصلی در خصوص نظام مالی شهری و نیز تولید ناخالص داخلی شهر تهران از جمله گزارش های تهیه شده برای تدوین برنامه سوم شهر تهران است.
وی با اشاره به اینکه 25 تا 30 نفر طرف این قراردادها در حوزه های مختلف بوده اند خاطر نشان کرد: بخشی از هزینه ها مربوط به حق الزحمه کارشناسی برای تهیه گزارش وضع موجود و شرکت در جلسه های کمیته های کارشناسی است.
معاون شهردار تهران در پاسخ به اینکه شهردار تهران در مطلبی اعلام کرده تعداد مواد برنامه را شخصا از 200 ماده به 91 ماده کاهش داده است اظهارداشت: ستاد عالی برنامه سوم طی سه روز برگزاری جلسه با حضور شهردار، رئیس شورای شهر و معاونان و تعدادی از روسای سازمان ها تشکیل و گفت و گوهای چند جانبه ای در خصوص تک تک احکام برنامه انجام شد.
وی افزود: بخشی از 185 حکمی که توسط معاونت های مختلف ارائه شده بود مربوط به وظایف ذاتی شهرداری تهران و بخشی مربوط به وظایف سایر سازمان ها بود که این دسته از احکام حذف شد و آنچه نیاز به اخذ مجوز قانونی از شورای شهر دارد باقی ماند.
میرزایی اظهارداشت: 203 صفحه در سه بخش در ستاد عالی برنامه سوم آماده شد که هیچ تاخیری غیر از مقدمه نداشته است.
وی اضافه کرد: تمامی کسانی که در تدوین برنامه سوم مشارکت کردند از ابتدا و تا پایان تدوین برنامه به فرآیند مشارکت پایبند بوده اند.
تهرام/7247/9353
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.