خط 6 مترو تهران به طول 39 کیلومتر 30 ایستگاه دارد که از محدوده حرم حضرت عبدالعظیم(ع) آغاز می شود و پس از طی مسیر جنوب به شمال در ایستگاه میدان شهدا با خط چهار، در ایستگاه امام حسین(ع) با خط 2، در ایستگاه هفت تیر با خط یک و در ایستگاه میدان ولیعصر(عج) با خط سه، تقاطع خواهد داشت و سپس به سمت غرب ادامه مسیر می دهد و به محدوده شمال غربی تهران می رسد.
عملیات حفاری تونل مکانیزه بخش جنوبی خط 6 مترو پایتخت (حد فاصل دولت آباد تا حرم عبدالعظیم حسنی) به طول 6 کیلومتر فروردین ماه سال گذشته آغاز شد.
بخش جنوبی خط 6 مترو تهران پنج ایستگاه دارد که آخرین ایستگاه آن در ضلع شرقی حرم عبدالعظیم حسنی(ع) واقع شده است.
به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری منطقه 20(شهرری)، فرهاد افشار در مورد روند اجرایی این طرح اظهار داشت: هم اکنون توسعه خط 6 مترو از ایستگاه دولت آباد به ضلع شرقی حرم عبدالعظیم (ع) با احداث چهار ایستگاه در حال اجراست.
وی یادآور شد: با حفاری هزار و 650 متر، دستگاه تی بی ام ( TBM) به ایستگاه صفائیه رسیده است.
افشار ادامه داد: صفائیه، ابن بابویه، میدان عبدالعظیم (ع) و ضلع شرقی حرم از جمله ایستگاه های توسعه جنوبی خط 6 مترو است که تملک زمین های مورد نیاز برای اجرای عملیات اجرایی از سوی شهرداری منطقه 20 در حال انجام است.
وی گفت: زمان لازم در اختیار شرکت بهره برداری متروی تهران برای اجرای پروژه قرار می گیرد.
شهردار منطقه 20 به اهمیت این پروژه در کاهش بار ترافیکی محدوده شرق شهرری اشاره کرد و گفت: بهره برداری از این پروژه موجب رونق گردشگری مذهبی منطقه شده و گام موثری در تبدیل شهرری به شهر ایرانی اسلامی پیش رو خواهد بود.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد است.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.