به گزارش روز شنبه روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، نعمت اله ترکی در جلسه بررسی «ثبت و ورود اطلاعات فرمانداری ها در سامانه بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد» با حضور معاونین برنامه ریزی فرمانداری های تهران افزود: سال گذشته برغم وضعیت نامطلوب اقتصادی کشور 2 هزار و 500 میلیارد تومان به شهرداری ها و دهیاری های استان تهران پرداخت شده که از این اعتبار 65 درصد به شهرداری ها و 35 درصد به دهیاری ها اختصاص یافت اما موقع بازدید از برخی دهستان ها خبری از عمران و آبادی نیست.
وی با بیان اینکه شرایط مذکور ناشی از ضعف مدیریتی است، تصریح کرد: در این راستا تصمیم بر آن شد تا در بخش بودجه و اعتبارات استان تهران و دستگاه های اجرایی، ابتدا برنامه تنظیم و سپس بودجه و اعتبار تامین شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت که باید خدمات و فعالیت های فرمانداری ها مانند بقیه دستگاه های اجرایی استان شفاف سازی شود تا بتوان نظام بودجه ریزی عملکردی را مستقر کرد.
ترکی افزود: وقتی از فرمانداری ها سوال می شود که بودجه جاری در چه اموری هزینه شده به فعالیت هایی اشاره می کنند که وظیفه ذاتی دستگاه های اجرایی دیگر است.
وی ادامه داد: برخی فرمانداری ها با این فرض که دستگاه های اجرایی استان و شهرستان ها کار نکرده یا در خدمت رسانی کوتاهی می کنند در آن حوزه وارد می شوند؛ در واقع پول را دستگاه می گیرد اما فعالیت را فرمانداری انجام می دهد در حالی که وظیفه ای ندارد.
این مقام مسئول همچنین خواستار ساماندهی ساختار نیروی انسانی در فرمانداری ها استان تهران شد و خاطرنشان کرد: ساختار نیروی انسانی یک فرمانداری برای مثال 10 نفر است اما 80 نفر نیرو دارد، علت را که جویا می شویم می گویند نیاز داریم؛ نتیجه این است که فعالیت ها خوب تعریف نشده یا وظایف درست ابلاغ نشده است.
به گزارش ایرنا، براساس آخرین تقسیمات کشوری، استان تهران 16 شهرستان دارد.
تهرام/9343//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.