به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه 27 قطعه عکس در ابعاد 50 در 70 سانتی متر ارائه شده است.
هدف از برگزاری این نمایشگاه در آستانه هفته دفاع مقدس، زنده نگاه داشتن یاد و خاطره رزمندگان و آشنایی نسل جوان امروز با ایثار و از خودگذشتگی و شهادت آنان است.
31 شهریورماه سالروز آغاز جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
حمیدرضا نجف زاده شهری از سال 60 وارد مطبوعات و در 14سالگی به عنوان جوان ‌ترین خبرنگار و عکاس دفاع مقدس در 20 عملیات دفاع مقدس شرکت کرد و سال 84 بازنشسته شد.
نجف زاده شهری در عملیات چنگوله، خیبر، کربلای یک، دو، چهار، پنج، والفجر پنج، والفجر هشت، مرصاد و ... حضوری فعال داشته است.
وی در نمایشگاه ها، مسابقه ها و جشنواره های متعددی شرکت کرده که نفر اول مسابقات عکس مطبوعات کشور، برنده ویژه نمایشگاه عکس یونسکوی ژاپن، نفر برگزیده مجتمع هنر و ادبیات دفاع مقدس، نفر برگزیده نمایشگاه عکس نماز و نفر برگزیده نمایشگاه عکس امداد و نجات از جمله افتخارات وی است.
نجف زاده شهری به دلیل تقدیم آلبوم هشت سال دفاع مقدس به رهبر معظم انقلاب از سوی ایشان مورد تقدیر قرار گرفته است.
وی دبیر سرویس عکس روزنامه های کیهان و آفرینش بوده و گزارش های تصویری او از کشورهای عربستان، عراق، مالزی، تایلند و سوریه در مطبوعات کشور به چاپ رسیده است.
نمایشگاه آثار حمیدرضا نجف زاده شهری به همت مدیریت فرهنگی و هنری منطقه 16 تهران در مجتمع فرهنگی هنری فجر واقع در فلکه چهارم خزانه شهید بخارایی، ابتدای خیابان جمشید سید تا 27شهریورماه از ساعت 9 تا 18 برقرار است.
سال گذشته نیز به مناسبت هفته فرهنگ، نمایشگاه عکس دفاع مقدس آثار حمیدرضا نجف زاده شهری در مجتمع فرهنگی هنری فجر برپا شد.
به گزارش ایرنا، آثار نجف زاده شهری به مناسبت هفته دفاع مقدس در نمایشگاه عکسی با عنوان «سیر نگاه» از 31 شهریور تا چهارم مهرماه در نگارخانه آفرینش نقش فرهنگسرای اشراق واقع در فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره برپا می شود.
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.