به گزارش ایرنا، محسن پورسیدآقایی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی استقبال از مهر 97 این پیشنهاد را مطرح کرد که این موضوع مورد موافقت سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ قرارگرفت .
وی همچنین پیشنهاد کرد که سامانه ثبت تصادفات باید طراحی و تمام کروکی ها تصادفات شهرتهران درآن سامانه بارگذاری شود.
پورسیدآقایی افزود: اعمال قانون و جریمه نیازمند نیروی انسانی زیادی است و می توان در این بخش با طراحی اپلیکیشن های ویژه به شهروندان این اجازه داده شود که در صورت دیدن تخلف با بارگذاری عکس یا فیلم از آن تخلف به پلیس کمک کنند.
وی تصریح کرد که این طرح را می توان برای تخلف در نقاط پارک ممنوع و یا حمل با جرثقیل به راحتی اجرا کرد.

*تاکید بر 'تی او دی'
معاون شهردار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید برای حل مشکل ترافیک به شهروندان توجه شود و نه به خودرو، گفت: براساس تجربیات موفق شهرهای پیشرفته دنیا در حوزه حمل و نقل، راه حل کاهش ترافیک در تهران توسعه معابر، بزرگراه ها و افزایش لاین های آن نیست.
وی با بیان اینکه توسعه معابر یعنی جذب بیشتر خودرو، افزود: پل صدر یک نمونه خوب از این موضوع است و در عمل ثابت شد ترافیک صدر نسبت به زمان قبل از ساخت پل اگر بدتر نشده تغییری نیز نکرده است.
پورسیدآقایی بر مفهوم tod (توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی) تاکید کرد و اظهارداشت: باید استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، دوچرخه و پیاده روی برای رسیدن به مقصد در شهر تهران همگانی شود.
معاون شهردار تهران تاکید کرد که باید هزینه استفاده از خودرو درپایتخت افزایش یابد و پارکینگ سازی در نقاط مختلف شهر را توصیه نمی کنیم چرا که این به معنای تشویق به استفاده از خودرو شخصی است.
وی در خصوص اصلاح هندسی معابر نیز گفت: این اقدام برای سهولت تردد در معابر به صورت مستمر انجام می شود اما سیاست معاونت ترافیک کاهش عرض خیابان ها و عریض تر کردن پیاده راه ها برای سوق دادن شهروندان به استفاده از دوچرخه و پیاده روی است.
به گفته پورسیدآقایی، شهر برای زیست و تردد شهروندان است و نه برای تردد خودرو.
وی در خصوص جانمایی پل عابر پیاده در شهر گفت: جانمایی پل عابر پیاده در جایی که بحث ایمنی مطرح است، انجام می شود اما سیاست معاونت در این بخش آرام سازی معابر است نه جانمایی بیشتر پل عابر.
پورسیدآقایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: چهار جرثقیل سنگین برای مهر امسال پیش بینی شده که آن را در اختیار پلیس راهور قرار می دهیم.

** نصب دوربین های ثبت تخلف ورودی تهران
به گفته وی، مناقصه 46 سامانه دوربین های حلقه ورودی شهر تهران نیز برگزار و دوربین های ورودی نصب می شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: تمامی دوربین های سطح شهر برای خوانش پلاک های خودرو در شبانه روز و ثبت تخلف به پرژاکتور مجهز شدند.

* برخورد با اتوبوس های دودزا از اول مهر
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از اول مهر تردد اتوبوس و مینی‌بوس‌های دودزا شهرداری ممنوع است، از پلیس درخواست کرد که با این اتوبوس‌های دودزا برخورد و آن‌ها را متوقف کند.
وی ادامه داد: شهروندان نیز در هر کجای شهر با مشاهده اتوبوس‌ های دودزا می توانند مراتب را به سامانه 1888 اعلام کنند.
پورسیدآقایی با بیان اینکه از ابتدای آبان نیز مرحله دوم طرح کاهش (LEZ) اجرایی می‌شود، تصریح کرد: براساس این طرح، تمامی خودروها ملزم به داشتن معاینه فنی هستند و در این راستا تعداد دوربین‌های ثبت تخلف نداشتن معاینه فنی درسطح شهر افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا جریمه نداشتن معاینه فنی روزانه 500 هزار ریال است.
به گزارش ایرنا، جلسه هماهنگی ستاد استقبال از مهر با حضور سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت، سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران و جمعی از مدیران شهری در ستاد بحران منطقه شش برگزار شد.
تهرام/9343/3225 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.