حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی روز جمعه در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند که با حضور نمازگزاران در مسجد جامع برگزار شد، با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که دعوا و ایجاد تشکیلات موازی با دولت اصلاح کار نیست و کار جهادی باید توسط خود مسئولان و از مجاری قانونی صورت گیرد.
این مقام مسئول با اشاره به دیگر سخنان داهیانه مقام معظم رهبری، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در زمینه های گوناگون علمی، صنعتی، عزت سیاسی، رشد فکری و معنوی حرکت روبه جلو دارد و پیشرفت های خوبی روی داده است؛ آنچه بیش از همه مورد توجه است گرایش جوانان کشور به معنویت با وجود هجمه های گمراه کننده در فضای مجازی است.
حجت الاسلام فتاح دماوندی ادامه داد: ماه محرم بهترین زمان است که چراغ تکایا و مساجد را روشن نگاه داریم چراکه هرچه داریم از این محرم و صفر، منابر، مجالس و خطابه ها است.
امام جمعه شهرستان دماوند با بیان اینکه روحانیون و علما در منبرهای ماه محرم به مسائل اجتماعی همچون منع طلاق، حجاب، اعتیاد، فرزندآوری و ترویج فرهنگ نماز و زکات بیشتر تاکید کنند، افزود: تبلیغ مسائل اسلامی باید در مجالس حسینی فراوان بیان شود و پند و اندرز های اخلاقی و اسلامی را سرلوحه قرار دهند.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به روز سینما، به زنده نگاه داشتن یاد سینماگران و فیلم سازان دوران انقلاب و جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: فیلم سازان داستان زندگی پیامبران و امامان را بیش از گذشته به تصویر بکشند و از مفاهیم ناب اسلامی، قرآن و حدیث استفاده کنند.
وی با تاکید بر راه اندازی کمپین سینمای سالم، خاطرنشان کرد: سینمای سالم با ورود فیلم سازان متعهد و ارزشی در حوزه سینمای اجتماعی بدست می آید و مدیران فرهنگی کشور باید پای فیلم سازان انقلابی و ولایی را به عرصه فرهنگی باز کنند.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.