به گزارش خبرنگار ایرنا محسن هاشمی روز یکشنبه پس از پایان هشتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران حضور یافت و در پاسخ به سوالی درباره وضعیت بازنشستگی شهردار تهران خاطر نشان کرد: در قانون منع به کارگیری شهرداران، فقط شهردار تهران مورد توجه قرار نگرفته‌ است بلکه بیش از 1800 نفر از مدیران ارشد در این قانون مورد خطاب قرار دارند.
وی افزود: حساسیت بالا نسبت به شهردار تهران در مواجه با این قانون حساسیت برانگیز است و وقتی این بحث‌ها مطرح می‌شود موجب بی‌ثباتی در شهر می‌شود.
هاشمی اظهار داشت: درخواست من این است که خبرنگاران اجازه دهند این قانون ابتدا تصویب و سپس از طریق مراجع مربوطه ابلاغ شود؛ اگر کسی درست عمل نکرد دستگاه‌های نظارتی وارد عمل می‌شوند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: حدود 20 استاندار در این قانون مورد خطاب قرار می‌گیرند و دولت با روش‌هایی در حال حل مشکل این استانداران است.
هاشمی گفت: همیشه آیین نامه‌هایی وجود دارد که می‌توان طوری عمل کرد که سیستم مدیریتی کشور دچار مشکل نشود و ما هم در شورای شهر از ابزارهای موجود استفاده خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: موضوع ما آقای افشانی نیست بلکه موضوع ثبات مدیریت در شهر تهران است که شهروندان دیگر تحمل تغییرات مدیریتی تا این حد را ندارند.
رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: تصمیم گیرنده در این مورد بعد از شورای شهر، وزارت کشور خواهد بود و من از رسانه‌ها خواهش می‌کنم که این قدر به موضوع نپردازند.
وی با بیان اینکه ثبات مدیریتی شهرداری نکته مثبت 12 سال گذشته شهرداری تهران بوده است، خاطر نشان کرد: این وضعیت سبب شده بود که فعالیت‌های خوبی در سطح شهر انجام شود و نباید اجازه دهیم که ثبات مدیریتی دچار خدشه شود.

*گزارش مکتوبی از بازداشت شهردار ناحیه 4 منطقه 12 نداشتیم
هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر صحت بازداشت 6 نفر در شهرداری تهران گفت: هیچ گزارش مکتوبی در خصوص بازداشت شهردار ناحیه 4 منطقه 12 دریافت نکرده ام و از این موضوع اطلاعی ندارم.
(هفته گذشته اخباری مبنی بر بازداشت 6 تن در شهرداری تهران از جمله شهردار ناحیه 4 شهرداری منطقه 12 به اتهام پولشویی منتشر شده بود.)

*امضای تفاهم نامه شورای شهر توسط مرعشی به جای هاشمی، شوخی است
هاشمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا هنگام انتخابات تفاهم نامه ماندن در شورای شهر تا پایان سال چهارم را که همه اعضا امضا کردند را امضا نکردید، اظهار داشت: ممکن است این لیست به دست من نرسیده تا آن را امضا کنم و اگر آن را می‌آوردند شاید من هم آن را امضا می‌کردم.
وی در خصوص اظهارات الویری مبنی بر اینکه مرعشی(رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان استان تهران) به جای هاشمی این تفاهم نامه را امضا کرده بود، گفت: این سخن شوخی است و اگر متن را آورده بودند من آن را امضا می‌کردم.
وی تاکید کرد: اگر ایشان امضا کرده اند، نگفته اند که من جای هاشمی امضا می‌کنم.
هاشمی در پاسخ این سوال خبرنگاری که پرسیده بود، بسیاری از مردم می‌گویند که به آقای هاشمی رأی دادیم تا شهردار شود، خاطر نشان کرد: در انتخابات کسی ننوشته بود که ما به هاشمی رأی می‌دهیم تا شهردار شود.
وی گفت: قانون مشخص می‌کند که مردم بنده را به عنوان عضو شورای شهر انتخاب کرده‌اند.

*روزنامه همشهری ماهیانه 45 میلیارد تومان یارانه می گیرد
رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره وضعیت مجلات همشهری نیز عنوان کرد: وضعیت همشهری بسیار پیچیده است، هنگامی که همشهری شکل گرفت مدتی بعد دچار چالش‌هایی شد.
وی گفت: این روزنامه ابتدا برای تهران بود و پس از آن که تصمیم گرفته شد در تمام کشور توزیع شود.
هاشمی اظهار کرد: عده‌ای هم گفتند این روزنامه رنگ و بوی فعالیت‌های سیاسی دارد و از این جهت مانع توزیع کشوری آن شدند.
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در دوران اصولگراها همشهری بسیار بزرگ شد و تعداد نیروهای آن از هزار نفر هم فراتر رفت، عنوان کرد: همشهری از لحاظ محتوایی نتوانست در کشور فروش خوبی داشته باشد که این موضوع سبب شد که قیمت آن بالا رفته و تفاوت آن هم بیشتر شود.
وی تاکید کرد: وزن هر روزنامه یا مجله همشهری نسبت به قیمت آن طوری است که اگر کسی آن را به بازیافت بفروشد سود خواهد کرد و در نتیجه بعضی از روزنامه فروشان روزنامه‌ها را نگه می‌دارند و به بازیافت می‌فروشند.

* اعلام پیشرفت 90 درصدی خط 6 مترو درست نیست
رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین خاطر نشان کرد: به نظر من خط 6 با توجه به فعالیت‌های عمرانی که داشته تا 50 درصد پیشرفت داشته است و آنچه که به عنوان 90 درصد پیشرفت فیزیکی اعلام می‌شود درست نیست.
هاشمی افزود: تاکنون‌ 2 هزار و 400 میلیارد تومان برای این خط هزینه شده که با هزینه تملک‌ و سایر هزینه‌ها به 3 هزار میلیارد تومان هم می‌رسد.
وی افزود: اگر در یک خط مترو این میزان هزینه انجام شود، باید بخشی از آن افتتاح شود اما تاکنون هیچ بخشی از این خط به بهره‌برداری نرسیده‌ است.
هاشمی با اشاره ایجاد حاشیه در بازدید از خط 6 مترو تهران عنوان کرد: در آن بازدید به آقای افشانی گفتم که برای مصاحبه‌ نمی‌آیم و لذا به خط برگشتم‌ تا 10 کیلومتر راه‌اندازی شده را دقیق‌تر ببینم‌ تا بدانم که چگونه می‌توان با دید کارشناسی این خط را راه‌اندازی کرد اما این شائبه‌ پیش آمد که من در انتها جلسه بازدید را ترک کردم در حالیکه‌ هیچ مشکلی نبود و یک سوء تفاهم به وجود آمده بود.
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت خط 6 طوری است که باید روی تجهیزات و ورودی‌ها تمرکز کرد، گفت: در این شرایط ما خواهیم توانست 10 کیلومتر اول خط 6 را راه‌اندازی کنیم.
وی با بیان اینکه این خط هنوز پارکینگ و پایانه ندارد، گفت: این خط در مجموع بین 50 تا 55 درصد پیشرفت دارد.

* سه طرح یک فوریتی حاصل جلسه امروز شورا
وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به روند جلسه امروز شورای شهر اظهار داشت: سه دستور یک فوریتی به بحث گذاشته شد که یکی از آنها الزام شهرداری به ارائه لایحه جهت احیای زیست شبانه بود که با اکثریت آرا تصویب شد.
وی گفت: طرح اصلاح الگوی مصرف در شهرداری موضوع دیگری بود که در شورا مطرح و یک فوریت آن تصویب شد.
هاشمی تدوین سند فعالیت‌های مجاز در طرح تفصیلی را از دیگر طرح هایی دانست که در صحن شورا مطرح و یک فوریتی آن به تصویب رسید.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.