حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند که با حضور نمازگزاران در مسجد جامع شهر برگزار شد، اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام در سختی ها خود و خانواده اش را به خطر می انداخت ولی همواره به یاد مردم بود تا آنان سختی نبینند، افزود: امروز اگر مسئولان از خطر فرار، ولی مردم را به تحمل خطرات و مشکلات توصیه کنند، برخلاف سیره رسول خدا و آموزه های اسلامی است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اگر مسئولی فرزند بیکار داشته باشد درد آن پدری را که فرزندش شغلی ندارد، به خوبی می فهمد اما وقتی مردم ببینند فلان مسئول کشور خودش اشرافی زندگی می کند و فرزندش در این شرایط سخت اقتصادی در خارج از کشور مشغول خوش گذرانی است، تحمل در برابر سختی ها کم می شود.
خطیب جمعه دماوند با اشاره به اینکه وقتی رهبران و مسئولان در تحمل سختی ها پیش قدم شوند، مردم هم تبعیت می کنند، افزود: امام(ره) در دوران مبارزه فرزند خود را تقدیم اسلام کردند و خم به ابرو نیاوردند و این مهم موجب شد تا مردم همراه تر از گذشته در راه اسلام گام بردارند.
حجت الاسلام فتاح دماوندی با بیان اینکه مردم قدردان رهبر ساده زیست و دلسوز هستند؛ تصریح کرد: آن کسانی که موضوع استعفای رئیس جمهور را مطرح کردند امروز در قامت مدافعان رئیس جمهور می گویند همه انتقادات متوجه دولت و رئیس جمهور نیست و اهرم های قدرتی در ساختار سیاسی ما فعال هستند که ابتکار عمل را از دولت گرفته اند.
وی ادامه داد: آنان کسانی هستند که پروژه استعفای رئیس جمهور و عبور از روحانی را خود کلید زدند اما امروز همه تقصیرها را برگردن دولت پنهان خیالی می اندازند و اینطور وانمود می کنند که دولت پنهان به دنبال استعفای رئیس جمهور است؛ همه باید بدانیم که دولت پنهان خود آنان هستند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امروز وقتی در مسائله برجام شکست خوردند، می گویند در مذاکرات همه کارها با اذن رهبری انجام می شد اما نمی گویند که از کدام خط قرمز ها عبور کردند. آیا برای عبور از خطوط قرمز که رهبری معین کرده بودند هم اجازه گرفتند؟
حجت الاسلام فتاح دماوندی با بیان اینکه امروز کسی نیست که نداند برجام اصرار و تمنای رئیس جمهوری بود نه راهبرد کلان نظام، گفت: حال که بدعهدی آمریکا در نقض این پیمان برملا شده می گویند همه کارهای ما با استیذان از رهبری انجام می شود.
وی ضمن گلایه از برخی نمایندگان که از تریبون مجلس برای بیان مواضع خاص حزبی و تضعیف جایگاه رهبری استفاده می کنند، افزود: اینکه ما وقت ارزشمند مجلس را بگیریم و تعدادی افراد مورد علاقه خودمان را بزرگنمایی و دائم نام آنان را در مجلس تکرار کنیم و تنها را حل مشکلات کشور را میدان داری آنان بدانیم، این انحصار طلبی است.
امام جمعه شهرستان دماونداظهارداشت: نمایندگان مجلس باید از قانون اساسی دفاع کنند نه اینکه در سخنان خود به کنایه از ولایت فقیه بپردازند و یا این جایگاه ارزشمند را مانع بزرگ کار خود بدانند؛ البته عموم نمایندگان به وظایف خود آگاه هستند چنانکه از پنج سوال پرسیده شده، تنها از یک پاسخ سوال قانع شدند.
این مقام مسئول افزود: امیدواریم رئیس جمهوری سیاست اقتصادی را اصلاح و تغییرات در تیم اقتصادی خود را آغاز کند زیرا اصلاح طلبی در عمل محقق می شود.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.