کتاب امام خمینی رهیر اصول و اهداف شامل مجموعه مقالات و خاطراتی از نهضت اسلامی در بیست و یکمین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام توسط نشر عروج منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی جماران ؛ این کتاب متشکل از مجموعه مقالات و مطالب ارزنده در خصوص اندیشه و آثار نهضت امام خمینی است که توسط موسسه اندیشه اسلامی معاصر کانادا به رشته طبع درآمده و توسط موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی ترجمه و منتشر شده است.

ظفر بنگاش مدیر موسسه اندیشه اسلامی معاصر کانادا در پیشگفتار این کتاب می نویسد: در تاریخ معاصر مسلمانان، نهضت های فراوانی بوده اند که برای تغییر در جوامع خود مبارزه کرده اند. برخی از آنها مبارزات خود را ملی گرایانه دانسته اند در حالی که برخی دیگر آشکارا اعلام کرده اند که در پی اجرای قوانین اسلامی در جامعه هستند اما بجز انقلاب اسلامی ایران، هیچیک از این نهضت ها به موفقیت دست نیافته اند. چه چیزی نهضت اسلامی را از نهضت هایی مانند اخوان المسلمین مصر و جماعت اسلامی پاکستان یا نهضت های الهام گرفته از آرمان ها و روش های آنها متمایز می سازد؟ ... دلایل فراوانی را می توان برای عدم موفقیت آنها برشمرد اما باید بر این نکته تاکید کرد که هیچ نهضتی بدون مبارزه و از خود گذشتگی موفق نخواهد بود.

مقالات این کتاب شامل ؛ میراث سیاسی امام خمینی نوشته ظفر بنگاش _مدیر موسسه اندیشه اسلامی معاصر کانادا _ ، پیروزی عدالت بر ظلم و تحقیر در کمال ناباوری نوشته محمد العاصی -عضو موسسه اندیشه های اسلامی معاصر - ، الگوی رهبری اسلامی برای روزگار ما نوشته عفیف خان عضو - هیئت تحریریه موسسه -، ملاقات با امام خمینی در جماران نوشته ظفر بنگاش ، امام و انقلاب اسلامی: چشم انداز آن در مالزی نوشته عبدالرحمان کویا - نویسنده کتاب امام خمینی : زندگی، اندیشه و میراث - ، تاثیر امام خمینی بر مسلمانان اتحاد جماهیر شوروی نوشته مقصود جوادف - پژوهش یار موسسه اندیشه اسلامی معاصر است.

کتاب « امام خمینی رهبر اصول و اهداف » با ترجمه ابوالفضل زرنیخی برای اولین بار توسط چاپ و نشر عروج با شمارگان هزار نسخه در 102 صفحه و با قیمت 4800 تومان روانه بازار نشر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.