به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبر جماران، شماره 565 مجله «دوست کودکان » از سری مجلات دوست توسط انتشارات عروج منتشر شد.

شماره 565 مجله دوست کودکان با نگارش جملاتی از پیامبر اسلام‌(ص) و امام رضا‌(ع) آغاز می‌شود و با شعر زهرا داوری از مشهد مقدس پایان می‌یابد. «یاد دوست» مجله به نقل دو خاطره از امام خمینی‌(س) می‌پردازد که یکی اشاره به صبر و بردباری آن حضرت دارد و دیگری به مخالفت ایشان با تبعیض نژادی.

در ادامه مجله داستانی تحت عنوان «پسری با دو سایه» از مارگاریت ماهی با ترجمه پرستو حسینی به چشم می‌خورد. همچنین محمد جعفر محمد‌زاده و محمد رضا یوسفی نیز دو داستان را در این شماره قلم زده‌اند. همچنین اشعاری از حمید هنرجو با عنوان «خواب قشنگ» و محمود کیانوش با عنوان «برف» نیز از جمله بخش‌های ادبی این مجله می‌باشند.

سام سرمدی در بخش «علم دوست» به مسئله‌ی مهم بازی‌های رایانه‌ای و تاثیرات آن بر کودکان پرداخته است. همچنین بخش «ورزش دوست» بد‌ترین چهره‌های ورزشی سال 2012 را به خوانندگان ورزشی اش معرفی می‌کند. امیر محمد لاجورد در بخش دوم مصاحبه‌‌اش با نادیا یعقوب‌فر‌ طاری، مدیر اداره آموزش‌های شهروندی منطقه هفت شهرداری تهران تحت عنوان «خانه بزرگتر ما» بخش «دیدار دوست» را قلم زده‌است. مانند روال سابق مجله دوست با سرگرمی‌هائی مانند نقاشی، بازی، جدول، داستان مصور و کتابچه‌ی دانستنی‌های خودرو، همراه می‌باشد تا در روال کلی مجله کنار مطالب علمی و آموزنده تعادلی را با فراهم کردن سرگرمی‌های مفید برای خواننده کودک برقرار کند.

دوست کودکان در هر شماره تلاش دارد تا با کنار هم قرار دادن مطالب جذاب در قالب مقالات علمی و سرگرمی‌های مفید یک ترکیب جذاب و خواندنی را برای مخاطبین کودک خود فراهم کند. گردآوری داستان‌های آموزنده، تدوین خاطرات و مطالب اخلاقی، گزیده اشعار زیبا از شاعران معاصر و تهیه سرگرمی‌های مفید همگی از جمله‌ی اهداف این مجله می‌باشد که در هر شماره دیده می‌شود.

«افشین اعلاء» و «سیامک سرمدی» سردبیران این مجله و «احمد قائمی مهدوی» نیز مدیر هنری دوست کودکان هستند. «حامد کمالی» تصویرگری هفته نامه شماره 565 را برعهده دارد و نادیا علاء نیز مدیر داخلی مجله دوست کودکان را به صاحب امتیازی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی‌(س)، به عهده دارد.

علاقه‌مندان به مجله دوست کودکان می‌توانند با شماره تلفن 66489161 تماس و یا آدرس پستی تهران - خیابان انقلاب - روبه روی دانشگاه تهران - پاساژ ظروفچی - پلاک 1296، کد پستی 1314743565‌، از نحوه ایجاد اشتراک برای دریافت دوست کودکان در داخل و خارج از کشور مطلع شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.