به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران شماره 571 مجله دوست کودکان منتشر شد.

شماره 571 مجله دوست کودکان با دو قطعه شعر از زهرا داوری و شبنم صالح محمد زاده آغاز شده و با داستان «پنگوئن» از علی شکیب نیا پایان می یابد. طبق روال همیشگی مجلات دوست کودکان بخش ابتدایی این مجله بعد از دو قطعه شعر ذکر شده، خاطراتی از امام خمینی (س) را متناسب با درک و فهم کودکان با ادبیاتی ساده تحت عنوان «یاد دوست» در قالب یک خاطره و هزار پند در بر دارد.

حضرت امام(س) از شخصیت‌ معنوی و خودساخته‌ای بهره‌مند بودند. هرچه انسان به ایشان نزدیک‌تر می‌شد، برارادت و علاقه اش نسبت به او افزوده می شد. از این‌رو، نزدیکان حضرت امام، ارادتمندترین اشخاص به امام بودند. در این خاطره به شرح جلوه هایی از زندگی و شخصیت امام پرداخته می شود به خصوص مسئله پرهیز شدید ایشان از دروغ و ریا. در این خاطر آمده است که: یکی از روحانیون نقل می‌کند؛ به یاد دارم در ایامی که حضرت امام در آستانه پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در پاریس اقامت داشتند، برخی اصرار داشتند از زندگی امام در یک شبانه‌روز فیلمبرداری کنند. از جمله از سفره غذای ایشان. آنها تصمیم داشتند سفره غذای بسیار ساده‌ای بچینند و از آن فیلمبرداری کنند. اما حضرت امام فرمودند:

این‌طور که شما می‌خواهید سفره بچینید، دروغ است. زیرا در سفره ما پلو و گوشت و خورشت هم هست. شما می‌خواهید اینها را نادیده بگیرید و یک سفره ساده درست کنید، این دروغ است.

«بوته در برف» از مصطفی رحماندوست و «شعر کلاغ ها» از ناصر کشاورز، دو قطعه شعر کودک از دو شاعر برجسته کودکان می باشد که در این شماره نگارش شده است. همچنین در دیگر قسمت های ادبی این مجله، داستان «چوپان چاق» از فاطمه احمدی حق، «پپه چراغ افروز شهر» با ترجمه محمد علی دهقانی و «باران، آفتاب و قصه کاشی» از نادر ابرهیمی آمده تا ذهن مخاطب کودک هرچه بیشتر با ادبیات روزمره آشنایی پیدا کند.

اما از جمله جذاب ترین بخش های این مجله می توان به «ورزش دوست» که به موضوع کشتی ایران و لیگ اورپا پرداخته، «علم دوست» که مسائل مربوط به اینترنت پر سرعت را به قلم سام سرمدی بررسی می کند و داستان مصور «ریزه» اشاره کرد. علاوه بر داستان مصور، بازی فکری، جدول و نقاشی نیز از جمله بخش های سرگرمی مجله دوست کودکان می باشد.

امیرمحمد لاجورد هم در بخشی جداگانه تحت عنوان «دیدار دوست» گفت و گویی مفصل با وحدی شکری، طلا و جواهر ساز را ترتیب داده که خواندن آن خالی از لطف نیست به خصوص برای علاقه مندان به مسائل طلا و جواهرات.

کتابچه‌ای در قسمت زیرین صفحات که عموما به مطالب علمی و دانستنی‌ها اختصاص پیدا می‌کند، در این شماره به بررسی تاریخچه و مشخصات سکه های قدیمی پرداخته است.

«افشین اعلاء» و «سیامک سرمدی» سردبیران این مجله و «احمد قائمی مهدوی» نیز مدیر هنری دوست کودکان هستند. «حامد کمالی» مانند روال سابق تصویرگری این هفته نامه را برعهده دارد و نادیا علاء نیز مدیر داخلی مجله دوست کودکان به صاحب امتیازی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی‌(س)، می باشد.

علاقه‌مندان می‌توانند با تماس با 66489161 و یا آدرس پستی تهران - خیابان انقلاب - روبه روی دانشگاه تهران - پاساژ ظروفچی - پلاک 1296 و یا کد پستی 1314743565‌، از نحوه ایجاد اشتراک برای دریافت مجله دوست کودکان در داخل و خارج از کشور مطلع شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.