یکی از روحانیون در خاطرات خود نقل می‌کند؛ در جریان قیام پانزده خرداد سال 1342 و حرکت حضرت امام(س)، من در شهرضا بودم و اطلاعیه‌هایی به نام و امضای آن بزرگوار به دست ما می‌رسید. برای اینکه مطمئن شوم این حرکت انقلابی زیر نظر ایشان است، در نامه‌ای برای ایشان نوشتم: «اگر این اطلاعیه‌ها مورد تأیید است، مرقوم بفرمایید. آورنده نامه مورد اطمینان است.»
حضرت امام یکی از آن اعلامیه‌ها را توسط آن شخص فرستاده بودند و در زیر آن نوشته بودند: سعی کنید از این ماه محرم، به نفع اسلام و مسلمین استفاده کنید.
من هم طبق توصیه ایشان، حرف‌های اساسی را برای شب عاشورا گذاشتم. شب عاشورا فرا رسید. من هم جریان خونین فیضیه قم و اهانت رژیم به آن مکان مقدس و علما و طلاب را بازگو کردم و جنایات رژیم پهلوی را محکوم کردم. پس از پایین آمدن از منبر، مرا بازداشت کردند و به شهربانی بردند. مردم متوجه شدند و اعتراضات شروع شد و ناگزیر مرا آزاد کردند.
بعد از پیروزی انقلاب شکوهنمند اسلامی، یک بار خدمت حضرت امام رسیدم و از محضر ابشان چند سؤال کردم. از جمله پرسیدم: «گاهی در برخی از ارگان‌ها و نهادها، خلافی مشاهده می‌شود، وظیفه چیست؟» ایشان فرمودند: برخورد اصلاحی داشته باشید، اما سعی کنید جبهه‌گیری و ایجاد بلوا نباشد که دشمن بتواند سوء استفاده کند.

آنچه خواندید خاطره‌ای در باره حضرت امام است که در بخش «یک خاطره، هزار پند» شماره 558 هفته نامه «دوست کودک» منتشر شده است.
همچنین در ادامه دو شعر با عناوین «غصه امروز» و «خورشیدها بر خاک» از رودابه حمزه‌ای و جعفر ابراهیمی در بخش «شعر دوست» آمده است. در بخش «دانش دوست» سام سرمدی مطلبی پیرامون چگونگی بالا بردن سرعت رایانه نگاشته است که برای علاقه‌مندان به دانش‌های مرتبط به رایانه مفید و جالب می‌باشد.

«قصه دوست» این شماره نیز به معرفی کتاب «زندگی جدید جناب دایناسور» نوشته «ربابه میرغیاثی» در گروه رمان‌های کودک پرداخته است. زندگی جدید جناب دایناسور، موضوع دایناسور موزه‌ای را بیان می‌کند که نزدیک فصل زمستان به رئیس موزه نامه‌ای می‌نویسد و تقاضای بازنشستگی می‌کند.
کتاب برای مطالعه بچه‌های کلاس چهارم، پنجم و ششم ابتدایی مناسب است و انتشارات شهر قلم با همکاری انتشارات چکه، کتاب را در 1200 نسخه چاپ و منتشر کرده است.
«بازی دوست» این شماره نیز افرادی را در حال تهیه‌ی غذای مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی نشان می‌دهد. این تصویر در پشت جلد هم تکرار شده است. اما با کمی دقت می‌توان بین این دو تصویر تفاوت‌هایی را پیدا کرد. در واقع از مخاطبین این هفته نامه خواسته شده است که قلم بردارند و این تفاوت‌ها را علامت بزنند.
افشین اعلاء و سیامک سرمدی سردبیر این مجله و احمد قائمی مهدوی نیز مدیر هنری دوست کودکان هستند. تصویرگری این هفته‌نامه بر عهده حامد کمالی است و نادیا علاء نیز مدیر داخلی مجله دوست کودکان و طراح بازی روی جلد این شماره می‌باشد. صاحب امتیاز و مدیر مسئول «دوست کودک»، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) است و لیتوگرافی و چاپ این مجموعه در موسسه چاپ و نشر عروج به انجام می‌رسد.

این مجله هم اکنون با قیمت 1000 تومان در فروشگاه‌های محصولات فرهنگی و هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) و دیگر نمایندگی‌های مجاز در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.
برای سفارش و اشتراک مجله دوست کودک یا کسب اطلاع بیشتر نیز می‌توانید با شماره تماس 66706833 تماس حاصل فرمائید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.