کتاب "شب های اعتراض " به قلم کبری احمدیان توسط انتشارات چاپ و نشر عروج( وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (س) منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، این کتاب در 42 صفحه و شمارگان هزار نسخه عرضه شده است. گفتنی است که این مجموعه به همت معاونت هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) تهیه و منتشر گردیده ‌است.
کتاب "شب های اعتراض " اثری ادبی است که خاطراتی از روزهای انقلاب را از زبان نوجوانی نقل می کند و نویسنده در مقدمه آن نوشته است: این کتاب خود تاریخ نیست، شرح دل گویه های مردمی است که از پس کوچه های کاه گلی این دیار با آن آشنا بودند و تا برج های سربرافراشته آن را می شناختند. از زمان کمی نزدیک آغاز کردیم از ظلم پادشاهان پهلوی گفتیم و به آزادی انقلابی رسیدیم که نام ایران را به گوش جهانیان آشنا کرد. این کتاب می کوشد به شیوه ای نو روایت کننده ی زمان حال و گذشته به صورت هم زمان باشد که آنها را تنها با دایره های خالی و پر از یکدیگر مجزا ساخته ایم و از نوجوانانی می گوییم که مردانه ایستادند و ایران را از دست ظالمان تاریخ رها ساختند.
در بخشی از این کتاب می خوانیم: حکومت نظامی اعلام شده بود، شب صدای تقه هایی به در شنیده شد، بابا سریع به حیاط دوید و در را باز کرد، آقا قاسم با یک اسلحه وارد حیاط شد و بابا سریعاً در را بست، خیلی هول کرده بود، بابا از او پرسید: این اسلحه را از کجا آوردی؟! آقا قاسم که نفس نفس می زد به همراه بابا به زیر زمین رفت و گفت: چند تا چهارراه اون طرف تر با یه سرباز درگیر شدیم ...
در پایان این اثر نویسنده ادامه می دهد: مردم به زندانها ریختند، آقا قاسم در یکی از زیرزمین های ساواک پیدا شد او از فرط شکنجه کور شده بود ولی نتوانسته بودند اطلاعاتی از او به دست بیاورند. .. خبر ورود امام همه جا پر شده بود دیگر جلوی سیل عظیم استقبال کننده ها را نمی شد گرفت. همه برای ورود امام و دیدنش لحظه شماری می کردند... موج مردم به سمت امام خمینی در حرکت بود و صدای آزادی به گوش می رسید.
لازم به ذکر است که چاپ اول کتاب شب های اعتراض در سال 90 و با قیمت 2000 تومان منتشر شده است

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.